Swecos nye hovedkontor i Ørestad City vil tiltrække nye medarbejdere

23. september 2016

Sweco er Europas største virksomhed inden for arkitektur- og ingeniørrådgivning med 14.500 medarbejdere. Den 22. september blev der taget første spadestik til virksomhedens nye danske hovedkontor i Ørestad City.

Det 11.500 m2 store kontorbyggeri er specielt indrettet til netop de aktiviteter, behov og krav til fleksibilitet, som kendetegner fremtidens rådgivervirksomheder.

Hovedkontoret er tegnet af Holcher Norberg Architecture and Planning og vil danne rammen for 700-800 medarbejderes samarbejde med kunder og kolleger.

”Sweco er endnu en spændende vidensvirksomhed, der vil bidrage til Ørestads profil som Københavns førende, innovative bydel. I Ørestad ligger allerede en række internationale rådgivervirksomheder med højtuddannede medarbejdere, som nyder godt af Ørestads beliggenhed mellem lufthavnen og København City og med optimale transportforbindelser. Jeg byder Swecos 800 medarbejdere velkommen i det topmoderne kontorhus midt i Ørestad, som Skanska og KPC nu går i gang med at bygge, og jeg ser frem til at følge byggeriet over det næste par år.”

I forbindelse med spadestikket har Sweco og Skanska fået lavet en videopressemeddelelse, som kan ses herunder.

Swecos administrerende direktør i Danmark, John Chubb, fortæller i indslaget om sine forventninger til Ørestad som beliggenhed. Han mener, at Ørestadsbeliggenheden vil bidrage til at gøre det lettere at rekruttere nye medarbejdere og styrke det internationale samarbejde.

Også Skanskas administrerende direktør, Peter Nymann udtaler sig i videoen. Peter Nymann er både glad for og stolt over, at man i dag går i gang med byggeriet, hvor frugten af samarbejdet begynder at tage fysisk form.

Kristian Wederkinck Olesen

E: kwo@byoghavn.dk