FN Byen er finalist til international ejendomspris

21. januar 2014

FN Byen på Marmormolen i Nordhavnen er blandt de fire udvalgte byggerier i kategorien ’Bedste kontor- og erhvervsudvikling’ til den prestigefyldte ejendomspris MIPIM Awards.

Det er selskabet Harbour P/S, som består af PensionDanmark, ATP Ejendomme og By & Havn, som ejer FN Byen, og som har indstillet byggeriet til MIPIM prisen. FN Byen er tegnet af arkitektfirmaet 3XN.

De øvrige finalister er erhvervsbyggerier i Singapore, London og Hamborg.

MIPIM Award-showet løber af stablen i forbindelse med den internationale ejendomsmesse MIPIM, som finder sted i Cannes fra den 11. – 14. marts. Det er i år 25. gang, at MIPIM afholdes, og man forventer et besøgstal på over 20.000 mennesker fra over 80 forskellige lande, 3.000 topchefer samt 4.300 investorer.

FN Byen på Marmormolen i Nordhavnen er på ca. 45.000 m2 og er blevet opført i to etaper. Første etape var klar til indflytning ved årsskiftet 2012/13, og anden etape er netop overdraget og kan nu blive taget i brug af de i alt otte FN-organisationer, der har til huse i København. Byggeriet er desuden lige blevet tildelt den anerkendte LEED Platinium certificering for sin bæredygtighed og energieffektivitet.

Læs mere om MIPIM Award