Stubkjær Invest køber byggegrund i århusgadekvarteret

24. maj 2013

Slutkøberen til et af de mest attraktive byggefelter i Århusgadekvarteret er den private investor Stubkjær Invest A/S. Det understreger, at Århusgadekvarteret også på investorfronten bliver en blandet bydel.

Der er efterspørgsel på byggefelterne i Århusgadekvarteret, og By & Havn kunne for nylig fortælle om flere grundsalg i kvarteret. Der er ny energi i markedet, og samtidig er området et populært sted at investere sine penge, hvilket gør, at de private investorer nu også tør købe byggegrunde.

Flere grundsalg i Århusgadekvarteret

Det er tidligere meldt ud, at et byggefelt på 6.500 etagemeter på Sandkaj er solgt til et joint venture bestående af NRE Construction og udviklingsselskabet Corpus Development. Byggefeltet skal bruges til byggeri af ca. 70 boliger, som forventes opført som udlejningsbyggeri, og projektet er nu videresolgt til Stubkjær Invest A/S.

Den blandede by
At det er en privat investor, der denne gang har valgt at investere i Århusgadekvarteret, er en yderligere markering af, at Århusgadekvarteret bliver en blandet by – ikke kun som følge af den arkitektoniske forskellighed og blandingen af små og store ejer- og lejeboliger, men nu også på grund af en stor variation i typen af bagvedliggende investorer.

Stubkjær Invest er et selskab i Stubkjær koncernen, der forvalter formuen efter salget af vindmøllevirksomheden Bonus Energi til Siemens. Selskabet holder normalt til i Midtjylland og har ikke tidligere investeret i udviklingsejendomme i København. Men i Århusgadekvarteret har selskabet set en mulighed for en langsigtet investering.

Den forventede indflytning i boligerne er 1. halvår af 2015.

Læs også:
PFA planlægger nybyggeri på op til 55.000 m2 i Københavns Nordhavn