Q8 til Ørestad City

6. august 2013

Q8 flytter ind på 3.000 kvadratmeter i Fairway House på Arne Jacobsens Allé i Ørestad City. Dermed er kontorhuset næsten fuldt udlejet.

Forrige uge blev det klart, at Nestlé flytter ind på ca. 6.000 kvadratmeter i Fairway House. Nu følger olieselskabet Q8s danske kontor efter, og dermed er der kun få hundrede kvadratmeter ledige i det 15.000 kvadratmeter store erhvervsbyggeri på hjørnet af Arne Jacobsens Allé og Center Boulevard.

Q8 forventer indflytning i Fairway House i løbet af maj og juni 2014, og de nye kontorer skal være fast eller delvis fast arbejdsplads for ca. 250 medarbejdere. Virksomheden har hidtil haft domicil i Birkerød, men i sensommeren 2012 fusionerede Q8 med det svenske OKQ8, og den samlede virksomhed er nu en af Skandinaviens største brændstofaktører. Derfor ønskede virksomheden at placere sig strategisk nær Øresundsbroen.

”Efter fusionen med OK-Q8 AB i august sidste år, gik vi efter en placering, som rykkede det danske kontor tættere på den svenske del af vores virksomhed, så det kunne fungere som kontor både for Danmark og den sydlige del af Sverige. Samtidig var det vigtigt, at kriterier omkring logistik og infrastruktur blev mødt for at kunne fastholde vores dygtige medarbejdere efter flytningen, og Ørestad og Fairway House lever fuldt ud op til vores krav. Ørestads placering tæt på lufthavn, Øresundstog, metro og motorvejsnet gør vores nye kontor let tilgængeligt for den kommunikation, der nødvendigvis må være med vort kontor i Stockholm”, siger adm. direktør for Q8, Steffen Pedersen.

”Vi hører den samme argumentation igen og igen fra de mange virksomheder, der lokaliserer sig i Ørestad; De vælger Ørestad, fordi beliggenheden er ideel både i forhold til lufthavnen og Øresundsbroen, infrastrukturen er i høj klasse med både tog- og Metroforbindelse samt motorvej og erhvervsbyggerierne giver virksomhederne mulighed for fleksibel indretning og stor synlighed,” siger administrerende direktør Jens Kramer Mikkelsen, By & Havn.

Q8 har 125 servicestationer i Danmark - heraf 110 med Qvik To Go conveniencebutikker, der udover brændstof sælger bl.a. biltilbehør, bilvask, friske sandwich, brød og snacks. Desuden driver Q8 115 automatanlæg under navnet F24. Q8s forretning i Danmark indebærer ud over stationerne også salg af fyringsolie, smøreolier, brænde & briketter, gas, bunkergasolie, marinegasolie, oliefyrsservice og komplette varmeanlæg til både private og erhverv.

Fairway House er et multibrugerhus, hvor hvert lejemål kan indrettes fleksibelt. Her er bl.a. fælles reception, kantine og mødefaciliteter, hvilket giver den enkelte lejer mulighed for en mere effektiv udnyttelse af egne lokaler. Byggeriet er tegnet af Domus Arkitekter.

Byggeriet ejes af CarVal Investors og drives af Nordkranen. Foruden Q8 og Nestlé har Regus House, Grünenthal Denmark, Sony DADC Copenhagen, PPD Denmark, Nordkranen, Dansk Tele & It Support og Expeditors Denmark i forvejen kontor i erhvervsbygggeriet.