Nye familieboliger i Ørestad Syd

15. november 2013

AAB gik i dag i jorden for at bygge 81 familieboliger i Ørestad Syd som boligselskabets afdeling nr. 100.

Det almene boligbyggeri får en meget attraktiv placering med udsigt over Amager Fælled og placeret helt ned til den sø, som afgrænser Ørestad Syd og Fælleden. Nærmeste naboer bliver 8TALLET mod øst og rækkehusene mod vest.

AAB’s boliger i Ørestad Syd bliver et længehus i 11 etager faldende til 6 etager mod fælleden, og det vil bestå af 3- og 4-værelses boliger. Hver enkelt bolig har en meget enkel planløsning og kan på den måde tilpasses individuelle ønsker til en familiebolig. Alle boliger får altaner med udsigt over Amager Fælled.

Boligerne opføres med Arkitektgruppen A/S som totalentreprenør, Tegnestuen Vandkunsten som arkitekt, Henry Jensen A/S som rådgivende ingeniør og BOGL som landskabsarkitekt.

Er man interesseret i at høre mere om mulighederne for at leje en bolig i det nye byggeri, kan man skrive til AAB’s udlejningsafdeling på afdeling100@aab.dk