TRE DAGE MED KULTUR OG FEST I ØRESTAD

28. august 2012

Ørestad Kulturdage er en god anledning til at besøge Københavns nye bydel. Tag cyklen eller Metroen til gratis Open Air biograf, søfest, skibe lavet af bøger, Al Agamis rap-skole og stort familie event på PLUG N PLAY.

Ørestad Kulturdage finder sted i weekenden fra fredag den 31. august til søndag den 2. september. Klik på billedet for at hente programmet.

Det er efterhånden en fast tradition i bydelens årscyklus. For 6. gang fejrer Ørestad sig selv og inviterer københavnerne indenfor og viser alt det, bydelen har at tilbyde, og hvordan områdets pladser, mødesteder og grønne områder kan indtages på nye, overraskende måder.

Fredag den 31. august inviterer Byens Forlag, der står bag Byens Bogcafé, til at bygge skulpturer, huse, tårne og møbler i bøger. Planen er også at bygge en båd af bøger og søsætte den i kanalen ved Ørestad Bibliotek.

Klik for at hente flyer med program for PLUG N PLAY arrangementet

Lørdag den 1. september finder den årlige søfest og det tilhørende anderæs sted i Ørestad Syd, og samme dag er alle inviteret til det urbane idrætsområde PLUG N PLAY, hvor du fx kan prøve parkour, speedskating, deltage i fodboldturneringen eller hænge ud og spise lidt godt fra bålet i Ørestad Urbane Haver, mens DJ Tony Angelino giver den Bas bag musikpulten. I Ørestad City er der marked, og den forhåbentlig lune septemberaften kan du fx nyde i selskab med Garry Oldman og George Cloony til Open Air Film ved DRs koncerthus i Ørestad Nord.

Søndag den 2. september er der igen marked - denne gang i Ørestad Nord. Al Agami tager ungerne med i Rap skole og lærer dem, hvad ægte gadetroværdighed er. Bagefter blænder Open Air Film op for Bjergkøbing Grandprix. Il Tempo Gigante!

- Og så har vi ikke engang fået nævnt fx segwaykørsel i Field´s, den store skrot-workshop og modelskibs-sejlads i Ørestads mange kanaler.

En vigtig tradition

By & Havn støtter foreningen Ørestad Kultur, der står bag Ørestad Kulturdage og samler og promoverer arrangementer i Ørestad hele året.

Sekretariatschef i Ørestad Kultur, Lise Vejse Klint glæder sig til weekenden:

”Ørestad har en masse kvaliteter, som vi gerne vil vise frem. Her er masser af grønne områder, god plads, moderne arkitektur og højt til himlen. Det giver mulighed for nogle andre kulturoplevelser, end man kan finde andre steder i København,” siger Lise Vejse Klint.

”Ørestad Kulturdage er en god, fast tradition. Det er altid noget særligt at være i bydelen, når kulturdagene ruller afsted. Der er aktiviteter for hele familien, og alle Ørestads bykvarterer har noget på programmet. Jeg er sikker på, at mange familier, der besøger Kulturdagene, får en rigtig god oplevelse med hjem,” siger udviklingschef Rikke Faaborg Jarmer, By & Havn.

Yderligere info: Se hele programmet på www.orestadkultur.dk og www.orestad.dk/kulturdage

Presseinfo:

Ørestad Kultur: Anne Riber
E: anneriber@gmail.com
T: 4089 4224

By & Havn: Carsten Arlund

Foreningen Ørestad Kultur takker for støtten: