MERCEDES-BENZ FLYTTER TIL ØRESTAD

29. marts 2012

1. juni flytter Mercedez-Benz Danmark sit hovedkontor til topmoderne kontorfaciliteter i Ørestad. Infrastrukturen og nærheden til Sverige gør placeringen i Ørestad ideel for den internationale virksomhed.

Ørestad beviser endnu engang, at den attraktive placering tæt på motorvej, øresundstog, lufthavn og metro er yderst værdifuld for internationale virksomheder. Denne gang er det Mercedes-Benz Danmark, som flytter kontormøbler og medarbejdere fra Hvidovre til Danica Ejendommes kontorhus ved Bella Center Metrostation i Ørestad.

Flere af virksomhedens medarbejdere, skal som led i en ny strategi fremover placeres i Sverige, og det er én af grunden til, at Ørestad er et oplagt valg:

”Det var vigtigt for os at finde en lokation med perfekt infrastruktur i forhold til Sverige. Og med Ørestad bliver det næppe bedre,” siger teamleder Thomas Aagaard-Raun, Cost Controlling & Procurement hos Mercedes-Benz til Home Erhvervs nyhedsbrev.

Mercedes-Benz flytter små 20 medarbejdere til Ørestad. Dertil kommer flere af virksomhedens danske ansatte med kontor i Sverige, som ind imellem har mødeaktivitet i København.

Efter indflytningen vil Danica Ejendommes kontorhus være arbejdsplads for omkring 270 medarbejdere, idet flyselskabet Primera Air og Teleperformance Danmark allerede har til huse i bygningen. Med udlejningen til Mercedes-Benz er cirka 75 % af ejendommens 5.300 m2 lejet ud.

Flere virksomheder i Ørestad
Generelt trives virksomhederne i Ørestad, som i dag rummer omkring 12.000 arbejdspladser. Bydelen er blevet et dynamisk erhvervsområde med flere hundrede både små, mellemstore og store virksomheder. I 2004 var der 65 aktive virksomheder i bydelen, og i 2011 var tallet steget til mere end 350.

”Både i markedet for udlejning og markedet for grundsalg fornemmer vi, at der er forårstegn efter længere tids stilstand. Det er meget glædeligt, at en så højt profileret virksomhed som Mercedes-Benz’ danske afdeling vælger at flytte til Ørestad. Det er en enestående beliggenhed for både danske og internationale virksomheder, der både vægter nærheden til byen og til lufthavnen og de gode trafikforbindelser,” siger adm. direktør i By & Havn, Jens Kramer Mikkelsen.

Home Erhvervscenter København har stået for udlejningen af Danica Ejendommes kontorhus. Her kan man i øvrigt fortælle, at der i øjeblikket søges om at få sat en stor, roterende Mercedes-stjerne på toppen af bygningen.

Pressekontakt:
Redaktør i By & Havn, Carsten Arlund