Flere boliger og ny Irma i ørestad

7. december 2012

Torsdag den 13. december åbner dagligvarebutikken Irma sin første butik i Ørestad City. Butikken ligger i bunden af byggeriet PULS, hvor lejlighederne er blevet udlejet i rekordfart. Også i Ørestad Syd bliver ejerboligerne i Skovhuset revet væk.

Det har længe stået højt på mange ørestadsbeboeres ønskeliste at få mere dagligvarehandel i nærområdet. Udfordringen er selvfølgelig, at for at åbne butik, skal der også være det rigtige kundegrundlag. Men det er der nu i Ørestad City, vurderer Irma, og derfor åbner den traditionsrige dagligvarekæde sin første butik på hjørnet af Edvard Thomsens vej og Arne jacobsens Allé i stueetagen af boligbyggeriet PULS.

”Der bliver lidt højere til loftet end i andre Irma butikker. En flot, anderledes indretning, men med alle de kendte og friske varer. Vi glæder os til, at så mange som muligt kommer forbi og hilser på os til åbningen den 13. december,” fortæller kædedirektør Jesper Uggerhøj fra Irma.

”Irma er hele tiden på udkik efter nye steder at åbne butikker. Det skal være dér, hvor der i forvejen er stor trafik eller i hvert fald et lovende potentiale. Vi har længe kigget efter den helt rigtige beliggenhed i Ørestad med stor synlighed og gode parkeringsmuligheder. Det har vi fundet nu,” siger Jesper Uggerhøj.

Boliger, supermarked og café
Irmabutikken ligger i bunden af udlejningsbyggeriet PULS, som er opført af investeringsselskabet Ceraco. Byggeriet er indflytningsklart til nytår 12/13 og rummer 108 lejligheder på 66 - 134 kvadratmeter. Udlejningen har været en stor succes for Ceraco. Der er allerede udlejet over 95 % af lejlighederne, og Ceracos direktør Ernst Michaelsen forventer, at huset snart er helt fyldt op:

”Vi havde selvfølgelig regnet med, at udlejningen ville gå godt – men det her har oversteget alle vores forventninger. Der var lidt stille i starten, men nu kommer der adskillige seriøse henvendelser dagligt på lejlighederne,” siger Ernst Michaelsen.

Foruden Irma kommer stueetagen også til at rumme en ny café, som forventes at åbne allerede til marts. Ejeren af caféen er den samme, som driver den succesfulde café 8-tallet i Ørestad Syd.

Den månedlige leje for boligerne i PULS ligger på 7.500-13.000 kr. - afhængig af størrelsen på lejligheden.

”Vi har uden tvivl haft den rigtige vare til den rigtige pris på det rigtige sted. Her er jo det hele – Metro og natur tæt på, indkøbsmuligheder i Field´s, og man behøver dårlig nok at tage sko på for at gå på café eller for at købe ind i Irma,” siger Ernst Michaelsen.

Med udsigt over Kalvebod Fælled
Der er også stor interesse for at bo i Ørestad Syd, mærker Arkitektgruppen, som står bag boligprojektet Skovhuset. Skovhuset kommer til at ligge vest for 8TALLET og rækkehusene helt på kanten af Kalvebod Fælled.

Der skal i alt opføres 91 boliger i byggeriet, men foreløbig har Arkitektgruppen kun sendt 16 boliger på markedet – og der er underskrevet 10 endelige købsaftaler på få uger. Derfor er Arkitektgruppen også ved at gøre klar til, at yderligere 16 boliger sendes på markedet.

”Det glæder os, at den positive udvikling af Ørestad Syd fortsætter – den nye bydel tager nu for alvor form. Arkitektgruppen har gennem en årrække bygget boliger i Ørestad, og det er vores klare opfattelse at vi på grunden i Ørestad Syd har mulighed for at opføre nogle af de bedst beliggende boliger i hele Ørestad til en attraktiv pris, siger udviklingsdirektør Tony Christrup fra Arkitektgruppen.

Adm. direktør Jens Kramer Mikkelsen, By & Havn, glæder sig over interessen for at flytte i ejer- og udlejningsbyggeri i Ørestad:

”Både PULS og Skovhuset er eksempler på, at rigtig mange mennesker gerne vil flytte i gode, velbeliggende lejligheder med effektiv udnyttelse af kvadratmeterne til fornuftige priser. Det finder man i Ørestad – og så får man både Metroen næsten til hoveddøren og fælledens fantastiske natur med i tilgift,” siger Jens Kramer Mikkelsen.

Presseinfo:
Redaktør Carsten Arlund, By & Havn