COOP CONVENIENCEBUTIK BLIVER TIL FAKTA Q

28. september 2012

Coops conveniencebutik med navnet C lukker - men genåbner som Fakta Q den 25. oktober 2012. Butikken ligger i bygningen Metropol på Njalsgade i Ørestad Nord.

C er blevet testet siden april 2010 med et koncept, hvor ideen fra starten var at kombinere convenience (bekvemmelighed i form af færdig eller næsten-færdige retter) med dagligvarer til supermarkedspriser. Konceptet er blevet positivt modtaget med mange kunder og tilfredsstillende omsætning af convenience-varerne, men for lille et salg af de almindelige dagligvarer, skriver COOP i en pressemeddelelse.

Fakta Q er en discountbutik tilføjet en række convenience-elementer: Friskbagt brød, cofee-to-go, sandwich og kolde drikke. Der er i løbet af de seneste knap to år åbnet i alt fem Fakta Q butikker og de oplever en særdeles positiv udvikling og antallet vil blive udvidet betragteligt i den kommende tid.