BEGGE KLP'S EJENDOMME NÆRMER SIG FULD BELÆGNING

25. juli 2012

Den stabile strøm af virksomheder til Ørestad fortsætter, og KLP Ejendomme kan nu melde om tre nye lejekontrakter på en uge. En af de nye lejere er den velrenommerede kamera-producent Hasselblad, som især har valgt Ørestad pga. nærheden til lufthavnen.

Hos KLP Ejendomme har man på en uge udlejet 6.450 m² kontorer til tre nye virksomheder, og KLP spår, at alt vil være udlejet i begge deres kontordomiciler i Ørestad City inden årsskiftet. Det er den nyeste af KLP’s to kontorejendomme på Edvard Thomsens Vej i Ørestad City, som har tegnet de tre nye lejekontrakter. Det betyder, at 90 % af kontorhuset nu er lejet ud. I huset ved siden af ligger KLP’s første og endnu større kontordomicil på 31.000 etagemeter udlejningsareal. Her er 94 % af etagemetrene lejet ud.

Virksomheden Hasselblad, som er verdenskendt for sin produktion af kvalitetskameraer, har tegnet kontrakt med KLP for et lejemål på 744 m². Det globale brand, som er repræsenteret i flere lande, flytter dermed i begyndelsen af september sine omkring 30 danske medarbejdere fra Nørrebro til Ørestad City.

”For det første er nærheden til lufthavnen utrolig vigtig for os som international virksomhed, og så er det et plus, at vi samtidig befinder os meget tæt på Københavns centrum. Vi ledte desuden efter mere præsentable omgivelser, og det har vi fundet hos KLP, hvor den moderne bygning også gør, at vi ikke længere har spildplads. Det er effektive kvadratmeter,” siger Anastasia Petersen, som er HR Manager hos Hasselblad.

De to andre kontrakter er indgået med henholdsvis Alcon A/S, der laver produkter til behandling af øjensygdomme og Novartis Healthcare A/S, som har et bredt sortiment af lægemidler. Begge er datterselskaber til Novartis koncernen, hvorunder også Sandoz A/S, der allerede er lejer i ejendommen, hører.

Koncernen Novartis samler hermed en række aktiviteter på én adresse. Novartis Healthcares lejemål udgør 2.850 m², Alcons lejemål yderligere 2.850 m² og Sandoz eksisterende lejemål 2.200 m².

Alt udlejet inden årsskiftet
Efter at have underskrevet de tre nye lejekontrakter har KLP Ejendomme fået aktiveret den knap 30.000 m² store ejendom med en række attraktive lejere.

”Med de nye lejekontrakter har vi kun to lejemål på hver ca. 1.100 m² og et butikslejemål på ca. 300 m² ledige i ejendommen. Vi er allerede i dialog med nye interessante lejeremner til kontorlejemålene og tør derfor tro på, at vi inden årets udgang kan melde alt udlejet,” siger markedschef i KLP Ejendomme Stig Fermi‐Erichsen.

Hos By & Havn ser man ligeledes fremgang i markedet.

”Det er meget glædeligt, at KLP’s to store erhvervsbyggerier i Ørestad City nu er næsten fuldt udlejet. Vi fornemmer, at der er en stigende interesse for effektive kontorkvadratmeter i Ørestads mange udlejningsejendomme, og vi kan også selv mærke en øget efterspørgsel på byggejord i vores egen salgsafdeling. Det tegner godt for fremtiden,” siger adm. direktør Jens Kramer Mikkelsen, By & Havn.

Fortsætter med at vokse
KLP har allerede i 2007 købt byggeret til et tredje og endnu større byggeri i Ørestad City på Kay Fiskers Plads. Her kan opføres 65.000 etagemeter til både større og mindre virksomheder og domiciler.

”Markedet har fået øjnene op for områdets kvaliteter, som også styrkes af de mange gode og kendte virksomheder, der flytter hertil. Det er en selvforstærkende virkning, som giver os en tro på, at vi har gode muligheder for at komme videre med vores næste projekt i Ørestad City,” siger Stig Fermi‐Erichsen.

Fakta om KLP
KLP Ejendomme A/S er et datterselskab til et af Norges større ejendomsselskaber, som igen er 100 % ejet af KLP Forsikring, et af Norges største pensions- og livsforsikringsselskaber.

KLP var blandt de første, der troede på Ørestad City som den ideelle beliggenhed for internationalt orienterede virksomheder i Øresundsregionen, hvilket i 2003 førte til opførelsen af KLP’s første kontorejendom på 33.000 etagemeter (31.000 etagemeter udlejningsareal) på Arne Jacobsens Alle 15-17.

I 2008 stod KLP’s andet erhvervsbyggeri færdigt som nabo til det første. Dette byggeri på Arne Jacobsens Alle 8-14 rummer mulighed for udlejning af 28.300 etagemeter.

Ejendommene drives som flerbruger kontorejendomme med ”full-service”, som blandt andet omfatter fælles reception, personalerestaurant, fitnesscenter samt møde- og konferencecenter.

Pressekontakt:
Redaktør Carsten Arlund, By & Havn