8TALLETS ERHVERVSLOKALER NÆSTEN FULDT UDLEJET

2. maj 2012

90 % af erhvervslejemålene i det prisbelønnede byggeri 8TALLET i Ørestad Syd er nu lejet ud. Områdets infrastruktur og den verdensberømte arkitektur er de største gevinster, lyder det fra to virksomheder i 8TALLET.

Flere og flere virksomheder ser idéen i at lokalisere sig i Ørestad. Det kan blandt andet mærkes i det verdensberømte byggeri 8TALLET. Her er kontormøbler og medarbejdere strømmet til, siden ejendommen stod færdig i juni 2010. På trods af finanskrise og stilstand bl.a. i udlejningsmarkedet er ca. 9.000 af de ca. 10.000 m2 erhvervslokaler nu lejet ud, så det er ved at være allersidste chance for virksomheder, der kunne tænke sig kontorer i 8TALLET.

Men 8TALLET kan også noget helt særligt. Her er udsigt over Kalvebod Fælleds savanne og ejendommen blev i 2011 kåret til verdens bedste boligbyggeri. Der bliver lagt mærke til placeringen blandt kunder og samarbejdspartnere. Det oplever man hos virksomheden absi, som leverer samhandels- og loyalitetsløsninger til over 1.100 virksomheder i Danmark, Sverige og Letland. absi A/S flyttede i april 2011 sine 12 medarbejdere fra Frederiksberg til Ørestad Syd.

”Det betyder helt klart noget, at byggeriet er så specielt og prisbelønnet. Alle, som kommer på besøg, bliver imponerede og skal lige ud og gå en tur på bygningen og se sig omkring. Der er bestemt branding i at have kontor her. Derudover er det nogle virkelig lækre og velindrettede lokaler. Det har givet et forretningsmæssigt løft, at vi er flyttet,” siger Peter Kisbye, direktør for absi A/S.

8TALLET sælger Danmark

8TALLETS position som anerkendt og verdensberømt byggeri har også har haft stor betydning for Danish Chinese Business Forum, som er en netværksorganisation med det formål at styrke kommercielle bånd mellem Danmark og Kina. Organisationen rykkede fra kontorer ved Rådhuspladsen til 8TALLET lige før jul. De kinesiske besøgende kender til BIG (arkitekten bag byggeriet), fra verdensudstillingen i Shanghai i 2010, og 8TALLET et rigtig godt eksempel på, hvad vi kan i Danmark.

”Kineserne synes, det er en meget spændende lokation, vi har fundet til vores nye domicil. Når vi skal promovere Danmark og dansk arkitektur over for dem er 8TALLET en gave. Her kan de se med egne øjne, at danske byggerier er i særklasse. Også den enestående natur med udsigt til fælleden gør indtryk. Noget af det, vi sælger Danmark på, er økologi, bæredygtige løsninger og miljøansvar, og her er 8TALLET et fremragende eksempel,” siger Tom Jensen, som er generalsekretær for Danish Chinese Business Forum.

Stærk infrastruktur

Både Danish Chinese Business Forum og absi beskriver desuden Ørestads infrastruktur som en af de afgørende årsager til, at valget faldt på netop Ørestad. Fra 8TALLET er der få minutter til Vestamager Metrostation, som kører til lufthavnen eller København City. Dertil kommer Øresundstoget og motorvejsforbindelsen.

”Det er guld værd med lufthavnen så tæt på, når vi skal til udlandet eller har gæster fra andre lande. Ingen behøver spilde tid på at skulle igennem byen,” siger absis direktør Peter Kisbye.

For Danish Chinese Business Forums kinesiske gæster har 8TALLET desuden en anden og helt særlig kulturel værdi:

”8 er kinesernes lykketal og betyder velstand og fremgang. Det er en herlig detalje, at vi bor i et 8-tal, og det giver altid sjove reaktioner hos dem,” slutter han.

Lejerne i 8TALLET:

• FROOSH ApS
  • absi A/S
  • Q-CAD A/S
  • DMG Danmark A/S
  • Danish Chinese Business Forum
  • Premiere Is A/S
  • Dansk Telemedicin A/S
  • Kervan ApS
  • Café 8TALLET
  • Meabco A/S
  • Danish Myo Technology A/S