3M ER FLYTTET TIL ØRESTAD

23. juli 2012

Virksomheden 3M, som producerer mere end 55.000 vidt forskellige produkter, er for nylig flyttet ind i Rambølls domicil. Det er områdets stærke infrastruktur og kontorhusets høje standard, som har fået 3M til at flytte til netop Ørestad.

Post-it sedler, tape, tandbøjler og touchskærme. Det er bare nogle af de ting, som virksomheden 3M producerer, og som nu koordineres fra nye kontorer i Ørestad. 3M har nemlig flyttet medarbejderne fra Glostrup til 3.265 m2 i Rambølls domicil i Ørestad.

”Vi har været glade for at bo i Glostrup de seneste 45 år, men nu er tiden inde til et mere innovativt og miljørigtigt domicil, som lever op til vores høje standard. Beliggenheden har også været en afgørende faktor for valget af Ørestad. Med blot fem kilometer til hovedbanegården og fem kilometer til lufthavnen passer den ’internationale beliggenhed’ rigtig godt til vores nordiske kunder og organisation,” siger Lars Hanseid, Managing Director, 3M Nordic Region i en pressemeddelelse fra 3M.

3M, som netop er flyttet til Ørestad, er en virksomhed med et særdeles bredt varesortiment.

Innovative faciliteter
Udover Ørestads fordelagtige placering tæt ved metro, motorvej, lufthavn og øresundstog er det Rambøll-husets høje standard i indretning samt de åbenlyse synergier, der opstår ved at flytte til et af Skandinaviens største videnshuse, der har fået 3M til at flytte. Omkring 1.400 Rambøll-medarbejdere arbejdede allerede i det 40.000 m2 store hus, og dagligt er der omkring 300 gæster til kurser eller møder.

”3M lever af at tilfredsstille vores kunder med den mest innovative teknologi, som er på markedet. Vi er overbeviste om, at bygningen og kontorernes udformning kan være med til at inspirere og motivere vores kunder og medarbejdere yderligere. Samtidig åbner stedet for nye måder, vi kan arbejde sammen på, og det forventer vi vil have en positiv effekt i forhold til at kunne tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere i fremtiden,” siger Lars Hanseid.

Efter frasalget af Rambøll Informatik fik Rambøll i slutningen af 2011 ledige lokaler i den sydvendte del af bygningen, og det er en del af de ledige kvadratmeter, som 3M nu lejer og gør til deres ’domicil i domicilet’.

Bygningen, som er tegnet af Dissing+Weitling, er blandt verdens bedste kontorbyggerier. Det kom med i opløbet om prisen, World Architecture News Award 2010, fordi bygningen er helhedsorienteret, åben og fleksibel.

Huset har desuden miljø og design i højsædet. I kælderen står grundvandskøleanlægget, som har rør 100 meter ned. De sørger for køling, så man sparer aircondition. Regnvand samles op til toiletskyl. Lyset reguleres efter styrken af dagslyset, og en dobbelt glasfacade mod motorvejen fjerner støj og giver ekstra isolering. Desuden sikrer affaldssortering affald til biogasproduktion.

3M's nye adresse er:
Hannemanns Allé 53