TRAFIKSTYRELSEN FLYTTER TIL ØRESTAD CITY

9. september 2011

14. november flytter Trafikstyrelsen som den første statslige styrelse til Ørestad City. Trafikstyrelsen samler sine aktiviteter fra tre forskellige adresser i KLPs topmoderne kontorejendom på Arne Jacobsens Allé.

Motorvejen og Øresundsbanen løber på tværs af Ørestad City. Metroens hvide tog hvisler gennem bydelen 24 timer i døgnet, og Københavns Lufthavn ligger få minutter derfra.

I Ørestad City finder man alle transportformer. Det er let for bydelens medarbejdere at komme til og fra arbejde, og nu flytter Trafikstyrelsen, som er myndighed for både jernbane, biltrafik og luftfart også til Ørestad City – nærmere bestemt til godt 8.000 kvadratmeter på fjerde og femte sal i KLPs byggeri på Arne Jacobsens Allé 13.

Trafikstyrelsen er et resultat af en fusion mellem Statens Luftfartsvæsen, Færdelsstyrelsen og Trafikstyrelsen. De tre dele af den nye styrelse holder frem til flytningen til på henholdsvis Ellebjergvej, Gammel Mønt og i Adelgade i København.

”Ingen af de tre lejemål, vi forlader, er store nok til at huse alle medarbejdere. I KLPs ejendom kan vi selv bestemme indretningen, så vi får meget mere effektive kvadratmetre ud af at flytte,” siger direktør Carsten Falk Hansen fra Trafikstyrelsen.

Carsten Falk Hansen er desuden optaget af, at det nye domicil betyder en ny start for styrelsens medarbejdere:

”I Ørestad har vi mulighed for at opbygge en helt ny virksomhedskultur. Trafikstyrelsens dygtige medarbejdere sidder med mange forskellige ressourcer, traditioner og arbejdsopgaver, men hér i Ørestad er vi samlet i et fælles domicil, og jeg glæder mig til, at medarbejderne får øget mulighed for vidensdeling og får en fornemmelse af at være ’rigtige’ kolleger på tværs af de tre tidligere arbejdspladser,” forklarer direktør Carsten Falk Hansen. Han fortsætter:

”Det er en selvstændig pointe, at vi fra vores egne vinduer i de nye lokaler har udsigt til alle de transportformer, vi beskæftiger os med i styrelsen. Beliggenheden, tilgængeligheden og infrastrukturen er i top hér,” siger Carsten Falk Hansen.

Pressekontakt:

Kommunikationschef Thorbjørn Ancker, Trafikstyrelsen