SKT. HANS VED HAVNEN ELLER PÅ FÆLLEDEN

21. juni 2011

Traditionen tro vrimler det med Sankt Hans arrangementer på torsdag den 23. juni. Hvis du endnu ikke har besluttet, hvor du vil fejre midsommer, så kommer her lidt inspiration til en stor håndfuld arrangementer i og omkring Københavns nye byudviklingsområder.

Traktørstedet på Vestamager: Der er efterhånden tradition for, at traktørstedet ved Naturcenter Vestamager holder et af byens hyggeligste og mest børnevenlige Sankt Hans arrangementer. I år er alting som det plejer, når talen holdes kl. 20 og bålet bliver tændt kl. 20.30. Traktørstedet ligger i gåafstand fra Vestamager Metrostation i Ørestad Syd. www.traktorstedet-vestamager.dk

Sankt Hans på Grønningen: I Ørestad Nord kan du komme til at synge midsommervisen i selskab med DRs juniorkor kl. 20.45 – men arrangementet begynder allerede kl. 18, hvor der bliver tændt op i grillkullene. Medbring selv mad og drikkevarer. Grønningen er den store park i Ørestad Nord, der ligger mellem Islands Brygge og DR Byen Metrostationer. www.orestad.net/nyheder/sankt-hans-i-nord-0

Koncert og bål ved Karens Minde Kulturhus: Hyggeligt er det også altid, når Karens Minde inviterer. Fra kl. 18-23 er der fællesgrill, bål, midsommervise og båltale – men også live musik med Doc Houlind Revival All Stars, som spiller New Orleans musik. Det hele sker i pavillonen ved kulturhuset på Wagnersvej 19, København SV. http://www.kmkulturhus.dk

Sankthansaften med bål i havnen, kulturminister og kongelig operasanger: Copenhagen Admiral Hotel og Det Kongelige Teater sætter i fællesskab alle sejl til, når der skal fejres Sankt Hans i Kvæsthusgraven ved Ofelia Beach. Arrangementet begynder kl. 19, og i løbet af aftenen kan man bl.a. opleve "Story Fight Night" med Per Helge Sørensen, båltale kl. 21 af kulturminister Per Stig Møller, og når bålet er brændt ud kan publikum overvære stumfilmsudgaven af "Phantom of the Opera" fra 1925 med live elektronisk lydside af DJ Djuna Barnes. www.kglteater.dk/ofeliabeach