FORENINGEN ØRESTAD KULTUR FÅR NY SEKRETARIATSCHEF

21. februar 2011

Foreningen Ørestad Kultur, der bl.a. står bag Ørestad Kulturdage, får ny sekretariatschef den 1. marts.

Lise Vejse Klint er ansat som ny sekretariatschef for foreningen Ørestad Kultur. Hun kommer fra en baggrund som bl.a. formand for Danske Designere og programdirektør i den internationale designorganisation INDEX:, der indtil for nylig holdt til på Søndre Campus i Ørestad Nord.

Lise Vejse Klint erstatter Catja Thystrup, der i to år har stået for foreningens sekretariat. Catja Thystrup er på udkig efter nye udfordringer som projektleder og kulturarrangør og fortsætter desuden med at lave lys- og mediekunstprojekter i sit Ørestadsbaserede galleri Illumenarts.

Foreningen Ørestad Kultur er en sammenslutning af virksomheder, beboerforeninger, organisationer og institutioner i Ørestad, som gennem netværksdannelse og et bredt samarbejde på tværs af bydelen ønsker at fremme et varieret og levende kulturliv i Ørestad til glæde for beboere, medarbejdere, studerende og besøgende.

Foreningens sekretariat varetager det daglige arbejde, koordinerer de årlige Ørestad Kulturdage og skaber kontakt og netværk blandt bydelens brugere m.v.

By & Havn støtter Ørestad Kulturs sekretariat med kr. 450.000 i henholdsvis 2011 og 2012, som et led i selskabets arbejde med at fremme bylivet i Ørestad.