- VI FALDT FOR LYSET HERUDE OG AT VI ER SÅ TÆT PÅ NATUREN

15. juli 2011

Metroselskabet bringer i kundebladet Metronyt et tema om København og alle dens muligheder. Bladet indeholder bl.a. et interview med familien Thomsen/Jacobsen om deres oplevelse af at bo i 8TALLET i Ørestad Syd.

En transporttid på kun 12 minutter med Metroen til indre by var afgørende for, at familien Thomsen/Jacobsen valgte at bosætte sig i 8TALLET. Den storslåede natur kombineret med den gennemtænkte og topmoderne arkitektur var blandt drivkræfterne for at slå til for ni måneder siden.

”Vi kan godt lide de tanker, arkitekten har gjort sig om byggeriet. De svarer godt til de behov vi har som bymennesker med børn, og prisen var fornuftig. Vi faldt for lyset herude og at vi er så tæt på naturen,” siger Lotte Thomsen til Metronyt. Hun boede førhen med familien på Østerbro.

8TALLET er tegnet af den hæderkronede arkitekt Bjarke Ingels, der har tænkt 8TALLET som en slags bjerglandsby. Man kan bevæge sig i kuperet terræn med udsigt til alle verdenshjørner på den en kilometer lange gangsti, der binder husets 476 lejligheder sammen. På nuværende tidspunkt er godt halvdelen af lejlighederne solgt.

Læs hele interviewet på side 7 i seneste udgave af Metronyt.