87 NYE BOLIGER PÅ VEJ I ØRESTAD CITY

23. december 2011

PensionDanmark har netop besluttet at bygge endnu et boligbyggeri i Ørestad City. Denne gang er der tale om 87 familieboliger med en gennemsnitlig størrelse på 100 m2. Boligerne forventes at stå færdig i 2013.

Der bor nu godt 7000 mennesker i Ørestad – og på trods af finansiel krise, går salg og udlejning i Ørestad godt.

“Ørestad har som bydel vist sig at være meget robust – og har selv i krisetid formålet at tiltrække nye spændende projekter og investorer til. Vi byder det nye boligbyggeri – og især de kommende nye beboere - velkommen til Ørestad,” siger adm. direktør i By & Havn, Jens Kramer Mikkelsen.

Med investeringen på i alt 175 mio. kr. sætter PensionDanmark punktum for et år, der i den grad har stået i ejendomsinvesteringernes tegn. Senest på marmormolen, hvor pensionsselskabet sammen med ATP og By & Havn stod for én af årets største ejendomshandler.

- Der er i København en stor efterspørgsel efter moderne velbeliggende boliger. Vores eksisterende boligbyggeri i Ørestad, som er nabo til det nye byggeri, er fuldt udlejet. Der er tale om en meget attraktiv beliggenhed tæt på metro, indkøbsfaciliteter, institutioner og ikke mindst de rekreative områder på Amager Fælled. Med stærkt stigende indbyggertal i København er der et stort behov for at få bygget nye boliger i de kommende år. Det er desuden et ekstra plus, at projektet skaber beskæftigelse på et tidspunkt, hvor byggebranchen ligger underdrejet”, siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark til Berlingske Business.

I Nybolig Erhverv peger analysechef Stig Plon Kjeldsen desuden på, at Ørestad ikke længere er forblæst prærie uden for byen.

"Især de seneste tre år er Ørestad modnet som bydel. Her er skabt byliv og nærmiljø, så området er blevet mere attraktivt for både investorer og lejere", siger Stig Plon Kjelsen til Berlingske Business.

MT Højgaard har totalentreprisen ”Horisonten II”. Det samlede areal bliver på 8.300 m2 + kælder. Byggeriet kommer til at ligge på C.F. Møllers Allé ved siden af ”Horisonten I”. PensionDanmark ejer også denne ejendom, som MT Højgaard ligeledes har været totalentreprenør på. Arkitema er arkitekt på byggeriet, MT Højgaard/Rambøll er ingeniør og Cowi er bygherrerådgiver.

Boligerne forventes klar til indflytning i 2013.