TRE DAGES FEST I ØRESTAD

20. august 2010

I weekenden fra den 3.-5. september inviterer Ørestad til fest. Kom til dragefest, Børnejazz, rollerdisco, arkitekturopera i Tietgenkollegiet, SuperMarkedsdag, søfest, poisijam og maskebal. Eller tjek selv programmet ud til Ørestad Kulturdage - det bugner af oplevelser og alle er velkomne.

Selvom det kun er godt 10 år siden, at det første spadestik til Ørestad blev taget, er bydelen så småt ved at finde sine egne kultur-ben. Med blandt andet Koncerthuset i DR-byen, kunsttrilogien, moderne sportsanlæg og fritidsområder – samt de mange udendørs events, har Ørestad ofte nogle anderledes kulturtilbud end dem, du finder i resten af København.

Under Ørestad Kulturdage fejrer bydelen og dens efterhånden mange indbyggere sig selv. Men bydelen viser også sine bedste sider frem for de forhåbentlig mange nysgerrige københavnere, der har lyst til at kigge forbi.

”Fællesnævneren for Ørestad Kulturdages mangeartede og alsidige aktiviteter er, at de bruger og viser Ørestad unikke geografiske ressourcer og godt tør eksperimentere med at tage ting ud af deres vanlige rammer. Vi har stort fokus på, at der er noget for ung som gammel, for den lokale og for gæsten udefra som bare vil opleve koncerter med nogle af Danmarks fedeste artister. Kom og deltag - det bliver en fest af en weekend!” siger Catja Tylstrup, projektleder for Ørestad Kultur og hovedansvarlig for Ørestad Kulturdage 2010.

Sammenfaldende med Ørestad Kulturdage invies også de store søer aller-sydligst i Ørestad. Dér, hvor bydelen møder Kalvebod Fælled. Det sker lørdag den 4. september kl. 14-19, og der er lagt op til en sjov og hyggelig familiedag, hvor du bl.a. kan deltage i ande-race, prøve at gå på vandet i waterballs, sejle i kajak og komme til koncert med bl.a. Julie Maria. By & Havn og Ørestad Vandlaug står bag arrangementet.

Bag Ørestad Kulturdage 2010 står en forening af organisationer, virksomheder og grundejerforeninger i Ørestad. Deres mission er at samle alle de stærke kræfter, der findes i bydelen og ryste dem godt og grundigt sammen for at puste mere liv ind i den stadig meget nye bydel.

Pressekontakt:
Pressechef i By & Havn