STYRKELSE AF NETVÆRKET I ØRESTAD

2. august 2010

Med lanceringen af hjemmesiden ørestad.net er rammerne sat for videndeling mellem Ørestads beboere, studerende og de over 10.000, der arbejder i bydelen. Initiativet er en styrkelse af netværket i bydelen og udviklet i samarbejde mellem Grundejerforeningssekretariatet Ørestad og By & Havn.

Klik på billedet for at åbne Ørestad.net

”Det er dejligt for Ørestad, at vi nu har fået en fælles elektronisk platform. Jeg håber, at de mange foreninger, beboere, studerende og ansatte i bydelen vil tage initiativet til sig - og at det fremover vil være det naturlige sted at søge information om bydelen og dens foreningsliv. Det er brugerne alene som afgør om Ørestad.net bliver en succes,” siger Mikala Berg Dueholm, der er formand for Grundejerforeningen i Ørestad City.

Allerede for nogle år siden ønskede en gruppe af større Ørestads-institutioner og foreninger at lave en platform for interaktion mellem borgerne i Ørestad. Samtidig stod Grundejerforeningssekretariatet, grundejerforeningerne samt Ørestad Vandlaug for at skulle bygge nye hjemmesider for at kommunikere med Ørestads beboere.

Det var derfor naturligt at udvikle en platform, der kan begge dele; være Ørestadsforeningernes hjemmeside og samtidig rumme forskellige sociale features for mennesker i Ørestad og skabe overblik over nyheder, aktiviteter og debat om bydelen.

”På den nye platform kan vi tilbyde Ørestads mange foreninger og initiativer gratis hjemmesider, og brugerne kan selv skabe indhold på sitet. Det er vores mål, at hjemmesiden vil styrke fællesskabet mellem foreninger, beboere og studerende i Ørestad – og dermed være med til at styrke bydelens sammenhold og identitet”, siger projektleder Anne Rask Vendelbjerg fra Grundejerforeningssekretariatet Ørestad.

By & Havn har været med til at hjælpe initiativet på vej, da ørestad.net netop lever op til By & Havns vision om at skabe levende nye bydele i København. Blandt andet ved at stille rammer til rådighed for en levende udvikling af bydelen - samt være til stede som fødselshjælper for fremadskuende bylivsprojekter.

Fakta om Ørestad.net:

• Ørestad.net er en gratis hjemmeside, hvor du kan møde naboerne i Ørestad og holde dig orienteret om, hvad der sker i din bydel. Her kan du skrive og læse nyheder, tjekke arrangementer i kalenderen, finde Ørestads foreninger, få svar på dine spørgsmål og selv diskutere alt muligt.
  • Foreninger i Ørestad kan få en gratis hjemmeside på Ørestad.net. Hvis din forening allerede har en hjemmeside, kan du evt. nøjes med at oprette en enkelt side med foreningens kontaktoplysninger, så folk i Ørestad kan finde jer. Målet er at alle Ørestads foreninger er til stede på Ørestad.net.
  • Ørestad.net tilhører ikke By & Havn eller grundejerforeningerne. Ørestad.net er et tilbud til beboerne og medarbejderne i Ørestad. Hvis der er noget indhold, der mangler på Ørestad.net, så kan du hurtigt selv lave det. Det kræver ingen viden om produktion af hjemmesider. Du er hurtigt i gang.
  • Ørestad.net er en brugerdrevet hjemmeside. At brugerne er engagerede er selvfølgelig vigtigt for hvor stor en succes, hjemmesiden bliver. Vi håber derfor, at du vil hjælpe Ørestad.net på vej ved at oprette en profil, klikke dig rundt og lave noget indhold. Og minde naboen på også at oprette en profil.
  • Ørestad Vandlaug og tre af Ørestads grundejerforeninger har allerede flyttet deres hjemmesider over til Ørestad.net. Det er altså også her, du kan kommunikere med din grundejerforening eller med vandlauget, læse referater, se mødekalenderen osv.

De nye, direkte adresser ind til grundejernforeningerne er:

For yderligere informationer:

Pressechef i By & Havn, Pernille Garde Abildgaard