NY STRANDBAR ÅBNET VED SKUESPILHUSET

3. juni 2010

På Kvæsthusmolen, lige ved siden af Skuespilhuset, åbnede i dag, fredag den 3. juni, et nyt stort rekreativt område, der sommeren over vil lægge kaj til koncerter, VM-fodbold på storskærm, sommerballet, opera, Jazzfestival, strandbar og almindelig afslappet københavnerhygge i liggestole med udsigt over Københavns havn.

Med støtte fra Realdania og Lundgaard & Tranberg Arkitekter A/S er der etableret et midlertidigt byrum i sommeren 2010, der muliggør, at teatret kan være vært for en række nye aktiviteter og events ved Københavns Havn. Stedet hedder Ofelia Beach og blev indviet torsdag den 3. juni af overborgmester Frank Jensen.

Udover at stedet skal fungere som strandbar og event-sted er det også meningen at Ofelia Beach skal fungere som Skuespilhusets Sommerscene.

Efter sommerens begivenheder påbegyndes byggeriet af Kvæsthuskælderen, som er et underjordisk parkeringsanlæg. Parkeringsanlægget etableres med nedkørsel fra Skt. Annæ Plads med plads til op til 500 biler. Når P-anlægget står færdigt anlægges den permanente Kvæsthusplads, hvor Det Kongelige Teater og Realdania vil drage nytte af erfaringerne fra denne sommers midlertidige projekt.

Læs om åbningen i Politiken Ibyen: http://ibyen.dk/restauranter/article986275.ece

Ofelia Beach' hjemmeside: http://www.kglteater.dk/site/OplevTeateret/Ofelia%20Beach.aspx