EFTERTRAGTET CAFÉ ÅBNER I ØRESTAD

5. januar 2010

2010 begynder godt i Ørestad. I går – den 4. januar - åbnede Foodshop no 55 i stueetagen af VM Bjerget i Ørestad City. Dermed har Ørestad fået en ny og særdeles efterspurgt kombination af café, bager, delikatesse og butik, som er åben alle ugens syv dage.

Ørestad fik i går en ny café i gadeplan – Foodshop no 55. Den slutter sig til bl.a. en Døgnnetto, en bagelshop og en sushirestaurant, der allerede er meget benyttede af beboerne i Ørestad.

Ejerne Lisa Falk-Jensen og Lars Jensen har tidligere forpagtet den berømte café Wulff & Konstali på Islands Brygge, men de har altid drømt om at drive deres eget sted.

”Vi har virkelig glædet os til at komme i gang med at betjene kunderne her i Ørestad”, fortæller Lisa Falk-Jensen på åbningsdagen, selvom dagen byder på nogle begyndervanskeligheder med ovnen, dankortautomaten og en manglende køleskabsdør. Men heldigvis skal der mere til at vælte værtsparret, der bedst kan lide at se fremad.

Når Caféen om kort tid er helt i gear, vil borgere, medarbejdere og besøgende i Ørestad kunne købe byens bedste kaffe og brød både ”to go” og ”to stay” allerede fra klokken 6.30 om morgenen. Senere på dagen vil man også kunne nyde et varmt måltid mad – f.eks. en indisk karrygryde, en thai-ret eller en gang lasagne. Caféen lukker først klokken 20, så aftensmaden skulle være sikret, også for dem, der ikke lige fik købt ind. Når det bliver varmere i vejret bliver det endvidere muligt at spise udenfor langs kanalen.

”Vi flytter til Ørestad, fordi vi tror på udviklingsmulighederne i området. Her kan vi sætte vores eget fingeraftryk på bylivet, og her er masser af plads til udendørsservering i sommerhalvåret. Jeg er sikker på, vi både vil tiltrække mennesker, der bor og arbejder i Ørestad, men også folk fra parcel- og kolonihaveområderne omkring Ørestad”, siger Lisa Falk-Jensen.

Adm. direktør i By & Havn, Jens Kramer Mikkelsen glæder sig naturligvis også over den nye café:

”Caféen er en styrkelse af Ørestads byliv og kundegrundlaget er til stede med mere end 5.500 indbyggere, dobbelt så mange arbejdspladser og rigtig mange studerende. Og med det høje ambitionsniveau hos Lisa og Lars er jeg sikker på, at folk også vil lægge vejen forbi fra naboområderne”, siger Jens Kramer Mikkelsen.

Foodshop no 55
Åbningstider: hver dag kl. 06.30 – 20.00