CROWNE PLAZA VINDER MILJØPRIS - IGEN

23. marts 2010

Ørestads nye hotel, Crowne Plaza Copenhagen Towers, er allerede anerkendt for sit bæredygtige koncept. Nu belønnes byggeriet endnu en gang gennem tildelingen af DBTAs ’Anerkendelsespris’.

Det 4-stjernede, bæredygtige hotel i Ørestad City har modtaget Danish Business Associations ’Anerkendelsespris’ for hotellets bæredygtige indsats i forretningsrejselivet. Og det er ikke første gang, det bæredygtige hotel præmieres. Allerede inden åbningen modtog Crowne Plaza Byggesocietetets ’Det Gyldne Søm’, som også blev tildelt på grund af bæredygtigheden.

”Hotellet udmærker sig indenfor bæredygtighed, miljø og socialt ansvar. Crowne Plaza er lykkedes med at bygge et hotel, hvor ikke kun aktiviteterne er grønne – men hvor selve bygningen, som den eneste i Danmark – og måske verden – er CO2 neutral”, siger Jens Liltorp, travel manager i Novo Nordisk og formand for DBTA.

Crowne Plazas drift er helt CO2-neutral, og hotellet har blandt andet Nordeuropas største solcelleanlæg integreret i bygningens facade. Desuden er køle- og varmeanlægget grundvandsbasere, og på badeværelserne har man nedbrydelige produkter frem for plastic.

Allan Agerholm, direktør for Crowne Plaza, understreger, at Crowne Plaza naturligvis er glade og stolte over at modtage prisen, der uddeles i aften på DBTAs generalforsamling.

Kristian Wederkinck Olesen

E: kwo@byoghavn.dk