BAYER A/S FLYTTER TIL ØRESTAD

6. oktober 2010

Ørestad beviser endnu engang, at beliggenhed tæt på Københavns centrum - kombineret med motorvej, metro og lufthavn i baghaven - er meget værdifuld for store internationale selskaber, når de vælger, hvor de vil bosætte sig i Danmark.

I dag blev det offentliggjort, at Bayer A/S og KLP Ejendomme A/S har indgået aftale om etablering af nyt domicil for Bayer A/S i Danmark. Lejekontrakten omfatter ca. 4.500 m² kontor på Arne Jacobsens Allé i Ørestad City og Bayer A/S flytter ind i lejemålet i maj 2011 med mere end 100 medarbejdere.

”Siden foråret 2010 har vi oplevet en øget mobilitet i markedet med et stort fokus på Ørestad fra virksomheder der søger større lejemål på 4-5.000 m². Det er oftest virksomheder der har et internationalt marked eller er datterselskaber af internationale virksomheder. Blandt virksomheder af den type, der er flyttet til Ørestad i 2010, er Rambøll A/S, Bombardier Transportation Denmark A/S, Helm Skandinavien A/S, Mamut A/S, Sony DADC, DIBS A/S og Unilever A/S”, siger Markedschef for KLP Ejendomme A/S Stig Fermi-Erichsen.

KLP Ejendomme A/S har været på det danske marked siden 2000, hvor virksomheden frem til i dag har opført to kontorejendomme i Ørestad på i alt ca. 60.000 m2. Ejendommene drives som flerbruger kontorejendomme med et ”full-service” med blandt andet fælles reception, personalerestaurant, fitnesscenter samt møde- og konferencecenter.