SKANDINAVIENS BILLIGSTE KONTORBY

20. juli 2009

København er en forholdsvis billig storby at leje kontorer i sammenlignet med andre internationale byer. CB Richard Ellis (CBRE)s halvårlige rapport ”Office Occupancy Costs” er en analyse af lejeomkostningerne i 173 storbyer verden over, og den danske hovedstad holder sig helt uden for top 50.

Vores nordiske naboer i Stockholm og Oslo, som vi normalt sammenligner os med, ligger på en henholdsvis 32. og 38. plads, og andre europæiske byer på top 50 omfatter Dublin, Milano, Paris og Prag. Listen toppes ikke overraskende af den japanske hovedstad Tokyo, mens Londons West End og Moskva indtager anden og tredje pladsen ifølge rapporten. København er derfor en god kontorby med et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet for virksomheder, som ønsker at lokalisere sig i regionen.

Specielt i Ørestad står helt moderne og fleksible kontorfaciliteter for både for store og små virksomheder efterhånden klar til udlejning.

Med ideel beliggenhed og infrastruktur i kraft af Metro, tog, vejforbindelser og Københavns Lufthavn i Kastrup kun få kilometer væk - samt fornuftige lejeomkostninger - er Ørestad et attraktivt sted at bosætte sig for virksomheder.