SÅ ER DER GANG I PLUG N PLAY

15. august 2009

Solen skinnede over Ørestad, da Kronprins Frederik og 2000 Københavnerne indviede Københavns nye store idrætsanlæg, PLUG N PLAY, i Ørestad Syd.

Området, der er dobbelt så stort som Amalienborg Slotsplads, viste ved indvielsen, at det er den perfekte kulisse for aktivitet og leg for naboer og københavnere i alle aldre.

Der var gang i alle områdets baner - lige fra vovehalsene på dirt jump banen, de halsbrækkende gymnaster på Parkourbanen, de lynhurtige rulleskøjteløbere på speedskatingbanen, de veltrænede beachvolley- og basketballspillere, de glade fodboldspillere i alle størrelser og de solbrændte haveejere, der bød Kronprinsen på hjemmelavet myntesnaps og kartoffelchips.  De var der alle sammen og fik selskab af nysgerrige børnefamilier, skoleelever, pensionister og motionister, der alle nød den særlig stemning.

Mellem Ørestads prisbelønnede byggerier og de mange byggepladser, der markerer begyndelsen på en helt ny bydel i København, er PLUG N PLAY skudt op og skal fungere som hele Københavns nye store legeplads. Alle er velkomne og PLUG N PLAY har åbent hele året og hele døgnet. Metroen en går lige til græskanten – men der er også masser af plads til både biler og cykler.