REJSEGILDE PÅ RAMBØLLS NYE HOVEDSÆDE

20. august 2009

I dag holder Nordeuropas største rådgivervirksomhed, Rambøll, rejsegilde på deres kommende hovedsæde i Ørestad – lige syd for Øresundsmotorvejen ved Ørestad Station.

Det 40.000 kvm. store byggeri, bliver blandt Danmarks største kontordomiciler. Der er indflytning i 2010 for Rambølls 1300 ingeniører og andre ansatte.

Rambøll har valgt at flytte deres hovedsæde fra forstæderne nord for København til Ørestad på grund af bydelens fantastiske beliggenhed med kort afstand til metro, regionaltoge, motorvej og lufthavn, som giver Rambøll gode muligheder i kampen om at tiltrække de bedste medarbejdere og gør det let at komme til og fra arbejdspladsen fra hele Øresundsregionen.

Bydelens fremtid som regionalt vækstområde har gjort grunden interessant for SEB Pension som bygherre/udlejer og for Rambøll som hovedlejer.

Det er Dissing + Weitling, der er arkitekter på byggeriet, som er tegnet med inspiration fra Ramblaen i Barcelona. Byggeriet får både udadvendt café, kantine fitnesscenter, foyer og auditorium, så de mange medarbejdere har noget at se frem til.