FLERE NYE VIRKSOMHEDER I ØRESTAD

12. januar 2010

Selvom krisen har sat sine spor på ejendomsmarkedet, har flere lejere netop sat deres underskrift på nye lejekontrakter i Ørestad. Udlejerne kan melde om stigende interesse for erhvervslejemålene, og flere kontrakter er inden for rækkevidde.

Ørestad kan sige goddag til mange nye virksomheder, der lejer sig ind i 2010. En god slutspurt i 2009 har sikret tre yderligere lejere i Ørestad City, og den øgede interesse for erhvervslejemål ser ud til at fortsætte i 2010.

Norske KLP Ejendomme har netop udlejet 800m2 til DIBS, som leverer betalingssystemer til internet. Et stenkast derfra åbner Dades kontorhuset Winghouse om få måneder. Her er der også gang i udlejningerne, og Dades har netop fået underskrifter på to lejekontrakter. Det er henholdsvis Helm Skandinavien og Brink Office, der har lejet sig ind i det markante erhvervsbyggeri midt i Ørestad City. Dades regner med at kunne underskrive flere lejekontrakter i den nærmeste fremtid, og i Ørestad Nord er C.W. Obel tæt på at kunne underskrive lejeaftaler i Mikado House.

I det nybyggede Neroport er forsikringsvirksomheden Skandia netop flyttet ind i 4.500 lejede kvadratmeter. Skandia flyttede fra større lokaler i Bøje Nielsens store Center Syd i Avedøre til lidt mindre lokaler i Hennings Larsens flotte Neroport på Kay Fiskers Plads i Ørestad City. Men antallet af kvadratmeter var faktisk mindre vigtigt, for de fik noget bedre i bytte, fortæller adm. direktør Charsten Christensen, Skandia Danmark: Vi er flyttet ind i et gennemtænkt, tidssvarende og smukt byggeri, hvor vi kort sagt har fået mere plads på færre kvadratmetre.”

Film: Hør adm. direktør Charsten Christensen, Skandia Danmark fortælle hvorfor virksomheden har valgt at flytte til Neroport i Ørestad City. (Filmen er fra Neroports hjemmeside og åbner i Windows Media Player.)

Charsten Christensen fremhæver også Ørestads gode infrastruktur som et afgørende parameter:

”Hvis vi vil have de rigtige medarbejdere, må vi også kunne tilbyde de rigtige forhold. Vi er flyttet ind i internationale omgivelser og med metro, tog og motorvej lige til døren. Det kunne vi ikke have fundet noget andet sted”, siger Charsten Christensen.

I By & Havn er der glæde over de positive signaler fra Ørestads udlejningsmarked; ”De seneste sager bekræfter den gode tendens. Vi hører løbende om nye udlejninger, og vi kan se, at lejerne efterspørger den gode infrastruktur og muligheden for at sætte eget præg på lokalerne” siger Jens Kramer Mikkelsen, adm. direktør i By & Havn.

Der arbejder dagligt omkring 10.000 mennesker i Ørestad. Det tal stiger til hvert fald 12.000 i løbet af 2010, når Rambøll og DI flytter til bydelen.

Pressekontakt:

Pressechef i By & Havn, Pernille Garde Abildgaard, T: 2916 0586