KENDT CAFE-KONCEPT FLYTTER TIL ØRESTAD

26. juni 2009

Forpagterne af den berømte café Wulff & Konstali har besluttet at lukke cafeen på Islands Brygge og åbne en ny cafe – i samme stil - i Ørestad. Besøgende og beboere kan godt begynde at glæde sig; Forpagterne lover førsteklasses mad, delikatesser og frisk bagt brød hele dagen.

Hvor er cafeerne henne? Det er et af standardspørgsmålene, når nye besøgende kommer til Ørestad. I over et halvt år har Ørestad City dog både haft en bagelshop og en sushi restaurant i gadeniveau, men nu får de også en førsteklasses cafe - endda med bageri og delikatesse - i gadeplan.

Den nye cafe – Food Shop no. 1 - åbner i oktober og ligger i VM BJERGET. Det er forpagterne bag den berømte café Wulff & Konstali på Islands Brygge, der har besluttet at åbne en ny café i Ørestad. Med en åbningstid fra 6.30-20.00 og et sortiment, der spænder fra frisk bagt brød til italienske delikatesser, færdigretter og café – vil beboere og besøgende i Ørestad have en god grund til at kigge forbi.

”Vores ambition er, at skabe et miljø, hvor man kan købe lækre kvalitetsprodukter, et sted hvor man kan hente inspiration til middagen, brunchen og den lille værtindegave. Ligesom man kan spise både morgenmad, frokost og aftensmad i cafeen eller ved bordene udenfor”, siger Lisa Falk-Jensen, der er en af indehaverne af den nye café og den nuværende forpagter af Wulff & Konstali på Islands Brygge.

På Islands brygge er kunderne kede af, at miste deres lokale delikatesseforretning, men forpagterne har besluttet, at begynde deres egen kæde af cafeer og den første skal ligge i VM BJERGET i Ørestad City.

”Vi flytter til Ørestad, fordi vi ser fantastiske udviklingsmuligheder i området. Vi har mulighed for at sætte vores eget præg på området, hvilket tiltrækker os meget. Vi glæder os til, at kunne betjene et større publikum og få mere plads til udendørsservering. Jeg er overbevist om, at cafeen vil tiltrække masser af mennesker – også fra parcel- og kolonihaveområderne”, siger Lisa Falk-Jensen.

Planen er, at bevare det høje niveau - og med større og bedre lokaler i Ørestad, er der på sigt også mulighed for at udvide sortimentet og mulighederne for f. eks. at bestille via nettet og få varerne leveret direkte ved hoveddøren.

Beboerne i Ørestad ser frem til at lære bydelens nye beboer at kende:

”Det er helt fantastisk med en ny café i Ørestad. Det er endnu en grund til at komme ud af sin lejlighed, mødes med venner eller gå en tur. Jeg har valgt at bosætte mig i byen for at have liv omkring mig og den nye café vil uden tvivl give en større gennemstrømning af mennesker. På bare ét år har Ørestad udviklet sig enormt; træerne er vokset til og her er markant flere mennesker i gadebilledet”, siger Esben Sloth, beboer i Porthuset i Ørestad City, der regner med, at han både vil købe aftensmad, frisk bagt brød og kaffe i den nye café.

I By & Havn, der står for byudviklingen af Ørestad, er der også glæde over det kommende tilbud til bydelen beboere:

”Vi er meget glade for at Lisa og Lars har valgt at starte deres eget sted her i Ørestad. Med 5000 beboere og over 10.000 besøgende hver dag, så er kundegrundlaget i hvert fald tilstede. Vi håber også, at cafeen – på grund af den høje standard – kan lokke endnu flere til at besøgende til bydelen”, siger bylivschef i By & Havn, Simon Bruckner.

Pressekontakt:

Pressechef i By & Havn, Pernille Garde Abildgaard, T: 2916 0586