FIELD'S ER DANMARKS BEDSTE SHOPPINGCENTER

24. september 2009

Nordens største shoppingcenter, Field’s, som ligger i Ørestad, er blevet kåret til både Danmarks bedste og flotteste shoppingcenter i 2009.

Ved en ceremoni i Tivoli blev Field’s i Ørestad kåret til både Danmarks bedste og Danmarks flotteste shoppingcenter. Kåringen blev afholdt for sjette gang, og det er anden i træk, at Field’s vinder prisen som Danmarks Flotteste Shoppingcenter, sandsynligvis på grund af centrets fine udsmykninger, som er lavet af den norske kunstner, Niels Erik Gjerdevik.

Kåringerne finder sted hvert andet år, og også i 2007 vandt Field’s prisen som Danmarks Flotteste Shoppingcenter. I alt deltog 24 centre i konkurrencen, og der var i alt syv kategorier, hvoraf Field’s altså blev kåret som vinder i to af kategorierne. For at finde Danmarks Bedste Shoppingcenter gennemførte man interviews med centrenes kernekunder og bedømte centerets attraktionsværdi ud fra blandt andet antallet af butikker, tilgængelighed, parkeringsforhold og udsmykning. Samtidig bedømte de deltagende centres ledelser de øvrige shoppingcentres attraktioner.

Konkurrencen er et samarbejde mellem Detail-forum, som er et netværk for ledere i detailhandlen, NCSC (Nordic Council Of Shopping Centers) og ICP, som beskæftiger sig med rådgivning indenfor detailhandlen i Skandinavien.