REJSEGILDE PÅ ØRESTAD DOWN TOWNS FØRSTE BYGGERI

31. januar 2009

Onsdag den 28. januar var der rejsegilde på Hotel Cabinn Metro. Hotellet er det første byggeri i kvarteret Ørestad Down Town. Hotellet, der står klar til brug fra juli 2009, bliver ét af Danmarks største hoteller – kun overgået af det kommende Bella Hotel ved Bella Centeret, der bliver Nordens største.

Adm. direktør for Cabinn A/S, Niels Fennet, viste stolt sit hotel frem for samarbejdspartnere i dagens anledning.

”Da muligheden for at erhverve Københavns bedst beliggende byggegrund opstod, var det bare om at slå til. Jeg tegnede selv den første skitse til hotellet, men det mindede mest om en brandstation, så jeg blev klar over, at niveauet måtte hæves. Derfor er jeg glad for, at Daniel Libeskind sagde ja til at tegne facaden”, sagde Niels Fennet blandt andet i sin tale.

Også én af byggepladsens Jord- og Betonarbejdere var på talerstolen, og det var en synlig bevæget Niels Fennet, der blev takket for altid at have tid til en sludder, når han færdedes på byggegrunden.

Masterplanen for Ørestad Down Town er udtænkt af den verdens berømte arkitekt Daniel Libeskind, der blandt andet står bag masterplanen for Ground Zero i New York. Masterplanen for Ørestad Downtown omfatter ca. 187.000 etagemeter.

Link til Cabinn Metro

Presseinfo: