FEST, UNGDOMSKLUB OG FAMILIEHYGGE I DET NYE UNDER VAND

10. juni 2009

Der er kommet nye kræfter til Kulturstedet UNDER VAND – den tidl. cykelkælder ved Ørestad Station. De nye arrangører lover flere arrangementer for en bredere målgruppe og begynder med housewarming på lørdag og fortsætter med familiehygge og ungdomsklub, når de holder Åbent hus den 18. juni.

”UNDER VAND kommer til at fungere som et kultursted med vide rammer i 2009. Der vil være fokus på de behov, der ligger i Ørestad, og målet er således, at UNDER VAND bliver et sted, som borgerne i Ørestad kommer til at bruge aktivt. UNDER VAND vil også præsentere og repræsentere aktiviteter med gode og bæredygtige værdier og med tiden også bevæge sig ud og op over vandet. Med en generel opgradering af lokalerne og organisationen under vandet på Kay Fiskers Plads - er det en klar ambition, at appellere og udfordre bredt både i Ørestad og resten af København”, siger Kristoffer Melson, bestyrer af UNDER VAND.

By & Havn ejer og støtter stedet, der sammen med kultur- og bylivsinitiativer som f.eks PLUG N PLAY, nye initiativer i VM Bjerget, kunstevents, vandreture, rideture, NOMA-picnic mv., skal gøre det endnu sjovere at bo, arbejde og besøge Ørestad.

”Alting er nyt i Ørestad og stedet er ved at finde sin puls og rytme. By & Havn støtter mange forskellige aktiviteter i bydelen, som alle skal være med til, at give besøgende og beboere flere kulturtilbud.  Og som samtidig forhåbentlig vil skabe nogle af de traditioner, som Københavns indre bykvarterer har haft flere hundrede år om at opbygge”, siger Simon Brückner, bylivschef i By & Havn.

UNDER VAND har nu stået genåbent i en måned, og mens blandt andet varme og et nyt lydanlæg er kommet på plads, har den stået på forskelligartede aktiviteter som; VERDENS BEDSTE fest, Mjølner Parkens RAP og SKATE dag, DISTORTION HOTEL + AFTER PARTY.

Lørdag d. 13. juni holder de nye arrangører et brag af en housewarming, hvor festen starter kl. 20.00 med grill på betontrappen, bobspil og bordtennis, samt musik på pladespillere ved NIS fra det fine alternative pladeselskab ESCHO. Det er muligt at starte festen allerede fra Kgs. Nytorv station med balkan- metrotog der kører til Ørestad 3 gange i løbet af aftenen.

Der er ÅBENT HUS UNDER VAND d. 18. juni, hvor der inviteres til en dag med familiehygge og ungdomsklub.

Fra kl. 16.00-20.00 kan børnene tage deres cykler med ned i kælderen og forlyste sig på en sjov, udfordrende forhindringsbane, mens mor slår far ud i en dyst omkring bordtennisbordet. Der vil desuden kunne spilles forskellige andre spil og der vil blive serveret suppe, vand, kaffe og kage til billige priser.

Om aftenen bliver UNDER VAND til en Ungdomsklub, hvor man blandt andet kan medbringe sin egen iPod og spille sine yndlingsnumre for de andre på et stort anlæg. Der vil også blive vist lir på projektoren i filmkabinettet, og derudover er der sofahygge, spil, sport og udskænkning af vand og kage.

Billeder fra UNDER VAND arrangementer i 2008

OM UNDER VAND

UNDER VAND er et kultursted i Ørestad, der laver musikarrangementer, kunstprojekter, ungdomsklub m.m.  Derudover udlejes stedet  til kulturelle og private arrangementer. UNDER VAND er ejet og støttet af By og Havn.

Bestyrer af UNDER VAND, Kristoffer Melson, T: 5190 5056

Pressechef i By & Havn, Pernille Garde Abildgaard, T: 2916 0586, E: pga@byoghavn.dk