COPENHAGEN TOWERS HAR NÅET TOPPEN

8. juni 2009

Copenhagen Towers, et af Danmarks største byggerier, har nået toppen og fejrer rejsegilde i lyset af miljømæssige bæredygtige løsninger, kommende CO2-neutral drift og social ansvarlighe

Bygningen af Copenhagen Towers er et af Danmarks storste byggerier, hvor der pt. er ca. 250 handv?rkere besk?ftiget, og i dag den 8. juni fejres rejsegilde pa 1. etape af byggeriet, der indeholder det internationale 4-stjernede hotel Crowne Plaza, kontordomicilet South Wing samt knap 400 parkeringspladser.

"I dag holder vi rejsegilde for et af Danmarks storste byggerier, men det der er endnu vigtigere er, at det ogsa er et rejsegilde for et kontor- og hotelbyggeri, som lever op til bade EU's krav til "Green Building" samt til de danske krav om lavenergiklasse II. Copenhagen Towers vil saledes v?re i front, nar det g?lder fremtidens energikrav. Det er et reelt alternativ for de virksomheder, som t?nker pa miljoet, og som onsker energi- og miljorigtige kontorlokaler eller hotelovernatninger" siger Flemming Joseph Jensen, CEO, Sj?lso Gruppen A/S, som har projektudviklet hele Copenhagen Towers.

Udover den hoje miljom?ssige profil med blandt andet Danmarks storste bygningsintegrerede solcelleanl?g og grundvandskoleanl?g, har Copenhagen Towers ogsa taget utraditionelle midler i brug for at skaffe den nodvendige arbejdskraft, nar hotellet abner i november.

Kobenhavns Kommune og Hotellet Crowne Plaza, Copenhagen Towers har indgaet en samarbejdsaftale om uddannelse og ans?ttelse af op til 100 medarbejdere. Aftalen er malrettet grupper, som har haft sv?rt ved at finde fodf?ste pa arbejdsmarkedet. Det drejer sig om familiesammenforte kvinder, utilpassede unge, unge med indvandrerbaggrund mm. Kobehavns Kommune leverer de rigtige kandidater og Crowne Plaza uddanner de unge og garanterer fastans?ttelse, hvis kandidaterne bestar uddannelsen. I alt skal cirka 150 stillinger bes?ttes i det nye hotel.

”Copenhagen Towers er et godt eksempel pa den nyt?nkning, som vi i By & Havn er glade for ogsa er repr?senteret i Orestad. En af mals?tningerne for Orestad er netop, at bydelen skal fungere som et laboratorium for nye ideer – og et hurtigt kig rundt i bydelen viser, at det i hoj grad er lykkedes”, siger adm. direktor for By & Havn, Jens Kramer Mikkelsen

Ib Henrik Ronje, bygherre, Copenhagen Towers, siger:

”Orestad er Danmarks storste v?kstomrade med den suver?nt bedste infrastruktur, og vi ser, at Orestad City nu har den kritiske masse, der vil gore stedet til den foretrukne placering for internationale virksomheder. Stedet hvor moderne, fremtidsorienterede virksomheder vil placere sig. Vi gl?der os til at byde mange virksomheder og arbejdspladser velkomne i Kobenhavns indtil videre mest vision?re erhvervs- og hotelkompleks”.

Visualisering

Fakta om Copenhagen Towers:

Adresse: Orestad Boulevard 106-116, 2300 Kobenhavn S

Storrelse:Fuldt udbygget rummer projektet 180.000 m2

Hojde og etager: 85 meter med et hotel pa 25 etager og to kontorhojhuse pa op til 25 etager

Arkitekter: Foster + Partners, London samt Dissing+Weitling, Kobenhavn

Energiradgiver: Midtconsult A/S

Se yderligere oplysninger pa www.copenhagentowers.dk. Her er tillige adgang til visualiseringer og billedmateriale m.v.

Hvad er et Rejsegilde?

Rejsegildet er den fest, som bygherren holder for handv?rkere, arkitekt og teknikere, nar murene star f?rdige, bj?lkelaget er lagt og tagkonstruktionen rejst. Sa anses bygningen for at v?re etableret, ogsa selv om der endnu mangler meget, for det er klar til at blive taget i brug efter hensigten. Rejsegildet holdes pa byggepladsen og traktementet er ofte beskedent: ol og polser er gerne det v?sentlige. Med til gildet horer ogsa, at man holder taler og skaler pa husets sikkerhed og deltagernes velbefindende. (kilde: Wikipedia)