4 KILOMETER HJERTESTI INDVIET PÅ AMAGER FÆLLED

7. januar 2009

På årets første dag valgte 40 mennesker at sætte handling bag de klassiske nytårsfortsættere, da de mødte op for at indvie den nye ’hjertesti’ på Amager Fælled. Turen foregik med stænger, fødder og en enkelt cykel.

Dagen bød på en høj himmel såvel som humør, da gruppen af fremmødte bevægede sig ud på den 4 km. lange tur, der er markeret med små skilte, forsynet med en ekstra lille pil hver gang, at stien slår et sving. Københavns sundhedsborgmester Mogens Lønborg, der var med på turen, holdt tale, hvor han roste initiativet til stien, som er kommet i stand i et samarbejde mellem hjerteforeningens lokalkomité Ørestad/Vestamager og Foreningen Ørestad Stavgang

Efter turen blev der budt på varm kakao på en af de hyggelige fremskudte broer ud i Grønjordssøens sivskov.

Hjertestien fungerer naturligvis lige godt hvad enten man er til stavgang eller bare en dejlig naturoplevelse til fods. Stien slynger sig gennem den fredede Amager Fælled, der er en del af Københavns største naturområde – kun få minutters Metrotur fra Kongens Nytorv.

Til de af os, der valgt at blive under dynen den 1. januar så fortvivl ikke. Der er nemlig mulighed for at svinge stavene på hjertestien hver søndag kl. 10.00 alle dage i det nye år med start ved DR Byens metrostation. Turen arrangeres i samarbejde med Foreningen Ørestad Stavgang og varer ca. 1 time. Deltagelse er gratis.

Se video fra indvielsen og få mere information her