Realdania lancerer bryghusprojektet

8. april 2008

Realdania har netop lanceret forslaget til Bryghusprojektet, et multifunktionelt hus, der skal opføres på den gamle bryghusgrund, som i sin tid er solgt af Ørestadsselskabet til Realdania.

Bryghusprojektet fungerer som et bindeled mellem Københavns havn og byen ved at skabe et væld af aktivitetsmuligheder.  Huset er tegnet af den hollandske arkitekt, Rem Koolhaas og hans tegnestue OMA, der er kendt for sin dialogprægede tilgang til arkitektur.

Byggeriet kommer udover Realdanias kontorer og Dansk Arkitekturcenter til at indeholde udstillingssted, café og restaurant og fire legepladser. Samtidig bliver huset også hjemsted for forskellige trafikale bevægelser. Bygningen bygges hen over Ring 2, og der etableres gennemgangszoner for cyklister og gående.

Næste led i processen bliver en borgerhøring, før den endelige lokalplan for området fastsættes.

Læs mere på www.bryghusprojektet.dk