Ny kulturkalender på gaden

6. maj 2008

Den 9. og 10. maj salmes samles verdenseliten indenfor BMX supercross for første gang nogensinde i Danmark. BMX World Cup 2008 er det første arrangementet i Arealudviklingsselskabets Kulturkalender for sommeren 2008, der netop er udkommet. Og der er masser af spændende arrangementer i vente.

120 af verdens bedste BMX-ryttere mødes til BMX World Cup 2008 og kæmper om dyrebare verdensranglistepoint og om de sidste pladser til OL i Beijing. BMX banen er efter tre dejlige år i Ørestad flyttet hjemmefra og ligger nu permanent et par stenkast mod vest – i gåafstand fra Sluseholmen.

BMX World Cup 2008 er det første arrangementet i rækken af i alt 21 bylivsarrangementer, der alle omtræder i By & Havns Kulturkalender for sommeren 2008, der netop er udkommet. Fælles for arrangementerne er, at de alle foregår i Københavns nyere bydele, som f.eks Ørestad, Amerika Plads og Nordhavnen.

Ta’ f.eks med til Poetry Slam Picnic på Traktørstedet på Vestamager eller på Nattergaletur på Amager Fælled. Eller hvad med en guidet cykeltur i Nordhavnen, en bådtur på tværs af København, Distortion i Ørestad, Jazzpicnic ved Tietgens Kollegiet, vandsafari og meget mere.

De fleste arrangementer er gratis – til gengæld er tilmelding ofte nødvendig. Der er som nævnt 21 arrangementer at vælge imellem. Hele kalenderen kan på bl.a. se på www.byoghavn.dk/Byliv.aspx.

Og det kan godt betale sig at rykke hurtigt. Selvom kalenderen kun er få dage gammel, er enkelte arrangementer, som f.eks. kokke picnic ved Amager Fælled med de verdenskendte kokke fra Restaurant Noma, allerede næsten fuldt booket.

Kulturkalenderen distribueres via cafeer, kulturhuse, biblioteker osv. Desuden husstandsomdeles kalenderen i særlige områder samt uddeles sammen med Metronyt.

Læs mere om BMX World Cup 2008 på: www.bmxcopenhagen.dk

Pressekontakt: