Flydende foreningshus på vej til københavnerne

5. maj 2008

Danmarks Idræts-Forbund, Arealudviklingsselskabet I/S og Lokale- og Anlægsfonden har netop afsluttet et samarbejde om udvikling af et flydende foreningshus.

Det flydende foreningshus, har flere funktioner. Dels som foreningshus for kajakroning, og dels som støttepunkt for f.eks. løb, stavgang og vinterbadere.

To tværfaglige teams bestående af arkitekter og husbådsproducenter har hver især udarbejdet et forslag på et flydende foreningshus, der i sit udtryk og sin funktion både er nytænkende og visionært.

Placeringen for de to flydende foreningshuse er endnu ikke fastlagt, men tanken er, at det ene foreningshus skal indgå som en del af et af byudviklingsprojekterne på arealerne langs Københavns Havn, mens Lokale- og Anlægsfonden inviterer til samarbejde om opførelse af det andet projekt på en beliggenhed et andet sted i landet.

De to teams består af:

ONV Arkitekter Aps og Waterliving A/S

Tegnestuen Force4 og Geisler & Nørgaard.

Økonomi:

Forventet etableringsudgift, fra ca. 5. mio. kr. eks. moms.

For yderligere information kontakt venligst

Danmarks Idræts-Forbund, breddechef Jan Darfelt, T: 4326 2031

Arealudviklingselskabet I/S, pressechef Pernille Garde Abildgaard T: 2916 0586