Bruun Rasmussen Kunstauktioner åbner nyt domicil i Nordhavnen

4. januar 2008

Mandag den 7. januar 2008 slår Bruun Rasmussen Kunstauktioner dørene op i det nye domicil på Sundkrogsgade nummer 30 i Nordhavnen.

Auktionshuset har fået vokseværk, og har derfor måtte se sig om efter mere plads til både online-auktioner, administrative funktioner og nye lager- og afhentningsfaciliteter.

Valget er faldet på Kim Utzons ægyptisk-inspirerede bygning i Nordhavnen.

Direktør Claus Poulsen fra Bruun Rasmussen Kunstauktioner glæder sig til at indtage det nye hus og har store forventninger til området:

"Jeg tror, vi her har fundet den oase, som kan blive vores base i København de næste mange år. Vores nye domicil i Nordhavnen ligger kun et stenkast fra Københavns centrum. Da vi ved, at en stor del af vores kunder kommer nord fra København, har vi bevidst placeret os på den side af centrum. Beliggenheden, kombineret med de formidable parkeringsfaciliteter, gør det nemt og attraktivt for kunderne at komme til og fra når de skal bese og afhente auktionsgenstande. Endelig placerer vi os i et udviklingsområde, som der vil være meget fokus på i de kommende år.  Det er spændende - både for os selv og vores kunder," siger Claus Poulsen.

Kim Utzons markante bygning er oprindeligt opført til udstillingsvirksomheden United Exhibits i 2003. Med flytningen bliver Bruun-Rasmussen dog lejere hos By & Havn, som overtager bygningen fra 1. februar 2008. Det nye domicil betyder farvel til Bruun Rasmussens efterhånden alt for trange kår på i den gamle bygning på Amerika Plads, som overtages af Banedanmark.