By & Havn er hovedsponsor for Kulturhavn 08

22. juli 2008

Fredag den 1. august er der åbningsfest for Kulturhavn 08, hvor By & Havn er hovedsponsor. Selskabet har bl.a. støttet med adskillige timers ”manpower” fra By & Havns specialarbejdere, der har stået for alt – lige fra oprensning af kanaler til oprettelse af vandpolobanen.

Kulturhavn 08 strækker sig fra arealer fra Langebro i nord og ned mod Bryggebroen i syd. Samt på Fisketorvet og Kalvebod Brygge. Og der er aktiviteter for alle aldre og størrelser – f.eks. vandpolo, rollespil, kanodart, stavgang, koncerter og skak.

By & Havns specialarbejderne har blandt andet sat flydende platforme op langs med havnen, fikset vandpolo-banen og diverse afspærringer i vandarealet. Specialarbejdere står desuden for alt forefaldende arbejde, brobetjening og stiller diverse patruljebåde til rådighed for arrangementet.

”Vi er meget glade for den hjælp som vi får af By & Havns specialarbejdere. Uden dem ville det være svært at gennemføre festivalen. De mange foreninger, der er tilknyttet Kulturhavn 08, får hele tiden nye gode ideer – og så er det vigtigt at have nogle folk, der også kan hjælpe med at udføre den praktiske del af arbejdet,” siger Nanna Sørensen, Leder af Kulturhavn 08.

I By og Havns afdeling for byliv bliver der også trukket på ”havnens servicefolk”, der med mange års praktisk erfaring også er behjælpelig, når selskabet afholder arrangementer på land. Blandt andet i forbindelse med Distortion, hvor den store afsluttende fest blev afholdt i P-huset VM-Bjerget i Ørestad – en location, der lige skulle pakkes ind i sort molton for at være egnet som musiksted.

”By & Havn er hvert år arrangør på over 100 forskellige store og mindre arrangementer – og vi kunne ikke undvære specialarbejderne i det arbejde. Det er især på store arrangementer som f.eks. Distortion og Ny Cirkus i Ørestad - og særlige begivenheder i Under vand (den tidligere cykelkælder ved Ørestad Station, red.), hvor de ville være meget svære at undvære,” siger Kultur Planner Erik Skibsted Hey fra By & Havn.

KULTURHAVN er foreningernes årlige festival i august. En aktiv familiefestival for alle i hjertet af København. I 2008 præsenterer 80 københavnske foreninger aktiviteter for børn, unge og voksne. Alle aktiviteter er gratis. Du kan selv deltage aktivt i alle aktiviteterne og prøve af, om du kan tænke dig at blive medlem af en forening.

ÅBNING AF KULTURHAVN 2008

Kulturborgmester Pia Allerslev sætter gang i festivalen med en åbningstale foran Kulturhuset Islands Brygge kl. 14.00 på fredag. KULTURHAVN skruer op for festlighederne med et brag af et

åbningsshow med et par af de toneangivende foreningsaktiviteter, om årets festival byder på.

Læs hele festivalens program på www.kulturhavn.dk

Presseinfo

Redaktør i By & Havn, Carsten Arlund på tlf.: 2075 1701