En international sværvægter flytter til Amerika Plads

15. september 2008

Mandag d. 22. september flytter Eitzen Group ind i deres nye domicil Camillo Eitzen House /Ankeret på Amerika Plads. Foruden Eitzen Group domicil rummer bygningen 37 ejerlejligheder.

Amerika Plads blev valgt på grund af placeringen tæt ved vandet og muligheden for at bo i spektakulær arkitektur, med moderne og fleksible kontorlandskaber, fortæller Eitzen Groups danske direktør Steen Larsen og uddyber:

”Hos Eitzen Group har medarbejdernes trivsel og forhold første prioritet. Derfor var det centralt for os at finde en arkitektonisk løsning, der kunne skabe gode og moderne rammer for medarbejdernes hverdag – det fandt vi på Amerika Plads”, siger Steen Larsen.

De enkelte byggeriers arkitektur har fra begyndelsen været meget vigtig i planlægningen af Amerika Plads. Projektleder Jens Ove Krusaa fra By & Havn fortæller om planlægningen af området:

”På Amerika Plads indgår arkitekturen som en aktiv medspiller i at skabe en spændende og levende bydel. Vi har skabt en blandet og tæt bydel med både erhverv og boliger med gode faciliteter, som parkeringskælder og indkøbsmuligheder. Amerika Plads er et rigtig godt eksempel på, hvad man kan, hvis man tænker i arkitektonisk helhed”, siger Jens Ove Krusaa.

Camillo Eitzen House / Ankeret er ikke det eneste eksempel på spektakulær arkitektur på Amerika Plads. Kobbertårnet af Arkitema Architects og Fyrtårnet af Lundgaard & Tranberg arkitekter er andre slående eksempler.