Poetry Slam Picnic på Københavns Savanne

12. juni 2008

Lørdag den 14. juni kan du opleve PoetrySlam i smukke omgivelser ved Københavns hemmelige Savanne på Vestamager. Deltagerne kommer direkte fra Københavner-mesterskaberne og er i topform.

Der er lagt op til en storslået poetisk eftermiddagspicnic i selskab med fire poeter på Traktørstedet ved Vestamager Naturcenter.  Du kan medbringe madkurv eller købe mad til favorable priser, mens du nyder synet af græssende køer akkompagneret af savannes summen fra græshopper, bier og fugle.

Disciplinen, der bl.a. er kendt fra Ideal Bar og Vega, er en poesi konkurrence, hvor publikum bedømmer de optrædende poeter og kårer den bedste som vinder.

Én af de optrædende poeter, Claus Ankersen, siger om disciplinen: ”Poetry Slam er litteraturen, som du aldrig har hørt den før. Der er poesiens kampsport!"

Claus Ankersen optræder ved et tidligere arrangement. Foto: Ditte Valente

Poetry Slam Picnic er arrangeret i samarbejde med PoetrySlam CPH og By & Havn. Udviklingschef i By & Havn, Rikke Faaborg, siger:

”Vi er glade for at afholde Poetry Slam Picnic i Ørestad, og arrangementet er et godt eksempel på de mange bylivsaktiviteter, der er i Ørestad denne sommer. Lidt til hjernen, lidt til hjertet, masser af god stemning, indsigt og udsigt”.

Arrangementet er gratis og begynder kl. 14.00.

Foruden Poetry Slam byder eftermiddagen på frisk luft og uendelige vidder ved Naturcenter Vestamager. Pak Picnickurven!

Hvad er PoetrySlam?
PoetrySlam blev opfundet i 1986 af Marc Smith i Chicago. I slut halvfemserne kom det til Danmark og har siden været fast inventar på diverse scener i København og Aarhus.

Reglerne er simple: Digteren har tre minutter, må ikke bruge rekvisitter og skal lave noget ord-baseret. Der må synges, råbes, hviskes og laves enkelte rejehop, der må bruges papir eller man kan improvisere eller lære det hele udenad. Blandt publikum udvælges inden arrangementet fem tilfældige dommere, de giver hver performance karakterer mellem 0,0 og 10,0. Denhøjeste og laveste karakter bliver trukket fra og de tre sidste lagt sammen for at gøre digterens score. Maximum er således30,0. (kilde: Poetryslam.dk)