Ny stor design- og møbelmesse i Nordhavnen

11. maj 2008

Nordhavnen er i dag hjemsted for en række forskellige design- og møbel virksomheder som f.eks. GUBI design, Paustian og LUCEPLAN. Derfor er det også oplagt at placere Danmarks nye store møbel- og designmesse i netop dette område.

Torsdag den 15. maj begynder tre dages møbelmesse i Pakhus 48 i Københavns Nordhavn. Programmet er tætpakket med førende brands som f.eks. Kvardrat, Erik Jørgensen, Vola og Montana. Der er rig mulighed for at blive inspireret af nogle af verdens førende designere.

Manden bag messen, direktør for LUCEPLAN belysning, Michael Anker, har i lang tid arbejdet for at samle så mange brands som muligt til messen og området - og på den måde skabe en enestående synergieffekt.

”Der er ingen tvivl om, at Pakhuset og dermed området vil komme til at summe af ny og kreativ energi med personer og firmaer, som har gjort det til livets vej at skabe banebrydende design med nytænkende teknologier. Endelig har en ofte hjemløs og rastløs branche fundet en fælles platform, hvorfra vi nu kan vise omverdenen vores ideer og produkter”, siger Michael Anker, dir. LUCEPLAN belysning.

By & Havn har stillet udlejningslokalet til rådighed i udstillingsperioden, ligesom selskabet har hjulpet med teknisk bistand i forbindelse med myndighedsgodkendelse af stedet. Efterfølgende skal lokalerne renoveres og være permanent showroom for bl.a. Vola, Erik Jørgensen, og Montana.

Hvornår: Torsdag-lørdag den 15.-17. maj 2008 kl. 10.00-19.00.

Adressen: Pakhus 48, Klubiensvej 22 (Frihavnen), 2100 København Ø.

Vedhæftet: Presseinvitation

Torsdag den 15. maj er der følgende interviewmuligheder mellem kl. 15.00 og 20.00:

Marianne Panton fortæller om Pantons design og Tivoli-stolen. Arkitekterne Johannes Foersom & Peter Hiort-Lorenzen, som står bag blandt andet Rotor sofaen og stolen Partner. Designer Inga Sempé, som har designet lampen Plissé for LUCEPLAN. Blev af Sköna Hem kåret som årets designer 2008 – samt designer og stifter af Montana, Peter Lassen og direktør for DJOB Montanagroup, Joakim Lassen

Se også www.pakhus48.dk eller www.nordhavnen.dk

Pressekontakt: