NY CAFÉ, RESTAURANT OG BAGELSHOP I ØRESTAD

10. december 2008

Ørestad har netop fået en bagelshop i Porthuset - kun få meter fra gymnasiet og knap 50 skridt fra Byparken. Og til februar åbner restauranten VISA SUSHI, der dermed bliver bydelen første cafe og restaurant i gadeplan.

Bagel shoppen hedder Tasty Bagel & Is og de to brødre der ejer den, Atheer og Remi Jaber, melder om en overvældende modtagelse blandt både beboere og besøgende i bydelen. Atheer er oprindeligt uddannet ingeniør – men har altid elsket at lave mad og derfor besluttede han at åbne en bagel-og isshop i Ørestad. Hans bror Remi, der er elektronik fagtekniker, var med på ideen og sammen kastede de sparepengene i det nye projekt.

”Vi har fået en meget flot modtagelse. Og både beboere og besøgende har lovet at støtte os, så vi får en god start. De har savnet en butik i gadeplan og vi kan forhåbentlig være med til at skabe noget af det byliv, der efterspørges,” siger Remi.

Atheer nikker samtykkende og tilføjer, at gode råvarer og god service i butikken er vigtig. Og så skal det være sundt.

”Hvis du kigger på Nørrebro og Vesterbro er der shawarma-shops alle steder og det er meget usundt. Her kan du få en sund og mættende sandwich”, siger Atheer, der også laver en god Cafe Latte – også som ”to go”.

Tasty Bagel & Is har åbent hver dag fra 11-21 og studerende fra Ørestad gymnasium får 15 % rabat.

To butikslokaler længere henne af Ørestad Boulevard åbner snart en sushi restaurant – VISA SUSHI. Indehaveren er japanske Choy Yue Chunty og han har store ambitioner for restauranten. Restauranten skal blandt andet indrettes med et 360 graders åbent køkken, som man kender det fra berømte sushi restauranter i USA og Japan. Samt med bar-pladser rundt om køkkenet og 40 siddepladser.

”Jeg har længe ledt efter det helt rigtige sted at starte min restaurant. Og Ørestad har med sine snart tre internationale hoteller, 5000 beboere og 10.000 daglige besøgende den helt rigtige beliggenhed. Jeg elskede det her sted fra første gang jeg så det”, siger Choy Yue Chunty, der lover sushi og traditionel japansk mad i verdensklasse.

Restauranten åbner omkring den 1. februar og vil have åbnet hver dag fra kl. 12-23.

Kvalitet og æstetik

Begge nye butikker ligger i Porthuset og det er bygherren, Walls, der står for udlejningen af butikkerne i gadeplan. Her er man meget tilfreds med de nye indflyttere.

”Vi stiller høje krav til æstetikken i butikkerne og det går vi ikke på kompromis med.  Og vores to nye lejere sætter begge indretning og kvalitet høj. Og vi er da glade for, at næsten alle butikslokalerne nu enten er udlejet – eller på vej til at blive udlejet, siger Allan Nielsen fra Walls.

Der er masser af butikker i Ørestad City, men de fleste ligger i shoppingcenteret field’s. Udenfor fields ligger der, udover bagelshoppen og den kommende sushirestaurant, også en døgnNetto på Ørestad Boulevard. Derudover er der planer om en Irma i Kobberhuset, der forventes opført på Arne Jacobsens Alle, samt en endnu unavngiven cafe. Også i Ørestad Nord forventer man i løbet af en overskuelig fremtid at få en cafe/restaurant, da netværkshuset Mikadohouse opererer med plads til syv butikker i underetagen, samt en cafe og restaurant, der skal fungere som restaurant for virksomhederne i huset og de omkringliggende uddannelses institutioner og virksomheder.

Presseinfo:

Kontakt pressechef i By & Havn, Pernille Garde Abildgaard, T: 2916 0586