Jazz Picnic - Copenhagen Cooking

30. august 2007

Glad for Jazz? Glad for mad? Naturglad? Så begiv dig ud på kanten af Kalvebod til en groovy familiedag på søndag den 2. september fra kl. 12-16.

Naturcenter Vestamager, Granatvej 3, syd for Vestamager Metrostation

Musikken: Rygende hed koncert med det pladeaktuelle orkester Katrine Madsen Trio, som har høstet nationale såvel som internationale roser for sine seneste udgivelser.

Maden:I anledning af Wonderful Copenhagens Copenhagen Cooking festival byder det splinternye traktørsted på en særlig lokal menu, der bl.a. består af ”Angus” kalvekød fra Kalvebod Fælled krydret med urter fra Ørestad mobile Øko-haver, som også holder åbent hus. Pandekagerne bager vi på det åbne ildsted.

Stedet:Naturcenter Vestamager er åbent med fuldt program. Lav f.eks. dit eget musikinstrument, vær med til at malke koen Nora eller tag en smuttur med hestevogn og oplev fælledens storslåede natur for en 20’er.

Musik, pandekager og smagsprøver er gratis, men hvis du skal blive mæt, må du købe hos traktøren.

Arrangør: CPH Jazz Festival, Wonderful Copenhagen, Skov- og Natuturstyrelsen, Tårnby og Kalvebod Naturskoler samt Bylivsgruppen

Pressekontakt i Ørestadsselskabet:

T: 2075 1701,

E: ca@orestad.dk

Fugletur og sommerudflugt

Søndag den 2. september kl. 11-15. P-pladsen ved Sydvestpynten på Amager

Ørestad Kulturforum arrangerer guidet fugletur til et af de allerbedste fugleområder på Amager.

Tag kikkerten med og gå på udkig efter hvepsevåger og fiskeørne med Hans Schou Frederiksen fra Dansk Ornitologisk Forening. Husk madpakken!

Gratis for medlemmer; ikke-medlemmer: 25 kr.

Arrangør: Ørestad Kulturforum

Information: www.orestadkulturforum.dk