Åbent hus 27. maj

22. maj 2007

Oplevelser for sjov og alvor søndag den 27. maj kl. 13-18 I Ørestad Syd - lige ved Vestamager Metrostation.

Tag dine forældre, børn og søskende med til Ørestad Syd, hvor du kan få masser af sjove oplevelser. Besøg Ørestads ”minefelt”, hvor minehundene snuser sig frem til ”landminer” flere gange i løbet af eftermiddagen. Simon, som du sikkert kender fra DRs tv-program ”Store Nørd”, kommer også, og han vil blandt andet lave ammunitionsforsøg.

Du kan også komme helt tæt på en stor gul gravko, som til daglig anlægger veje og kanaler i den nye bydel. Du kan komme til at sidde i gravkoen og lege, at du er med til at udforme Ørestad Syd. Får du også lyst til at klappe en rigtig ko, som er lidt blødere, så besøg Naturcenter Vestamager, der ligger lige syd for Ørestad.

Hvis vi er heldige med vejret, kan du sammen med din familie komme op i en luftballon og se Ørestad Syd og Kalvebod Fælled fra luften. Hold øje med ballonvejret på www.orestadsyd.dk.

Når sulten melder sig, så snup en gratis pølse eller nyd jeres medbragte madkurv. I kan også bage snobrød i Ørestad Mobile Øko-haver, hvor der er mulighed for at blive ejer af en have inkl. blomsterfrø, picnickurv og sommerhat. Haven kommer på auktion, og pengene går ubeskåret til Folkekirkens Nødhjælp.

Denne oplevelsesrige dag er arrangeret af Folkekirkens Nødhjælp, Ørestadsselskabet og grundejerne i Ørestad Syd, som du hele dagen kan møde, da der er mulighed for at høre om Folkekirkens Nødhjælps minerydningsprogrammer, besøge prøvelejlighederne i det spændende bykvarter, møde Ørestadsguiderne samt kigge ind i udstillingen om Ørestad Syd. Alle aktiviteter er gratis.

Sted: Ørestad Syd - lige ved Vestamager Metrostation.

Starttidspunkt for dagens aktiviteter:

Kl. 13.00 Se en minehund i aktion

Kl. 13.30 Show med Simon fra ”Store Nørd”

Kl. 14.00 Se Ørestad Syd fra oven i en luftballon (til kl. 18)

Kl. 14.00 Klap - og prøv - en gravko

KL.14.30 Show med Simon fra ”Store Nørd”

Kl. 15.00 Auktion af en Ørestad øko-have

KL.15.15 Se en minehund i aktion

KL.15.45 Lodtrækning i dagens konkurrence

Kl. 16.00 Show med Simon fra ”Store Nørd”

Kl. 16.30 Se en minehund i aktion

Arrangementet er en del af kampagnen ’Anne og Anders rydder DR Congo’. 12 fremtrædende danskere med navnene Anne og Anders har sat sig en fælles målsætning, nemlig at indsamle 1 million kroner til minerydning i det mineramte DR Congo. "Anne" er i dette tilfælde viceadministrerende direktør i Ørestadsselskabet, Anne-Grethe Foss.

Pressekontakt:

Louise Jonsson