Circo Da Madrugada

21. august 2007

Stor Københavnerbegivenhed i Ørestad: CIRCO DA MADRUGADA: FALLEN FROM THE SKY 24. og 25. august kl. 21.30 i byparken i Ørestad City. Kæmpe cirkusevent mellem højhuse skabt af Archaos-veteranen, Pierrot Bidon. Et festspil af de helt store.

Welcome to the Angeldome. Circo da Madrugadas forestilling "Fallen from the Sky" baserer sig på en gammel brasiliansk myte:

Efter 500 år vender englene tilbage til jorden. I hobetal svæver de ned fra himlen for at smage på de jordiske fornøjelser. De kommer som luftige hvirvelvinde, flyvende i trapez, reb og stof.

Fra himlen vil de sætte os stævne i den gigantiske metalkatedral midt i byparken i Ørestad. En uforglemmelig oplevelse for hele familien.

Forestillingen præsenteres af Københavns Internationale Teater som en vigtig brik i biennalen Metropolis. Biennalen for urban kunst og kultur i byrummet sætter med forestillinger, installationer, byvandringer, events og seminarer fokus på Københavns udvikling.

Circo da Madrugada er skabt af Ny Cirkus-legenden Pierrot Bidon. Han har denne gang skabt et sandt fyrværkeri af overdådige billeder garneret med sydamerikansk ekvilibrisme og herlig musik.

Københavns Internationale Teater har tidligere haft besøg af den sydfranske eventmager. Han var en af ankermændene bag det fanden-i-voldske Archaos, der spillede for tusindvis af mennesker i København i slutningen af 80’erne og dermed skubbede hele Ny Cirkus-bølgen i gang i Danmark. Siden har han bl.a. skabt en stribe kæmpeevents – bl.a. til the Millenium Dome i London i forbindelse med årtusindeskiftet.

Med Circo da Madrugada har Bidon skabt et værk, der lever op til de revolutionerende Archaos-forestillinger. Blot er æstetikken trukket 20 år frem i tiden for at samle sig som en højspændt guddommelig komedie, hvor det globale hjerte banker for langt mere end denne klode.

Ørestadsselskabet er samarbejdspartner på forestillingen og har inviteret byens beboere til den ene af de to forestillinger (den 24. august). Circo da Madrugadas forestilling er et af de konkrete resultater af et nyt, længerevarende samarbejde mellem Københavns Internationale Teater, Ørestadsselskabet og Københavns Havn.

Ørestadsselskabet og Københavns Havn samarbejder i forvejen om Bylivsgruppen, der arbejder bredt for at fremme et levende og attraktivt byliv i de nye byområder. Det er tanken, at Københavns Internationale Teater og Bylivsgruppen på kort sigt skal samarbejde om events og aktiviteter - samt på langt sigt skal indlede et samarbejde om forskellige byudviklingsaspekter.

Circo Da Madrugada: "Fallen from the sky". Udendørs i byparken i Ørestad City, 24. og 25. august kl. 21.30

Billetpriser: 45 - 90 kr. på www.scenebillet.dk

Tag Metroen til Ørestad Station. Byparken ligger mellem Ørestad Station (ved Field´s) og Bella Center. FIND VEJ

Hvis du medbringer egen bil, kan du parkere på ØrestadsParkerings to P-pladser på den modsatte side af Metroens højbane i forhold til byparken

Mere info: www.orestad.dk og www. cph-metropolis.dk

Presseinformation og praktik

Der er gode fotomuligheder allerede fra torsdag den 23. august kl. 10-13, hvor den kæmpe metalkatedral rejses i Byparken, Ørestad City.

Fredag den 24. august kl. 10-13 spændes flere hundrede meter wirer ud fra den kæmpe struktur og artisterne prøver for første gang.

Fredag aften kl. 21.30 er der premiere.

Efter nærmere aftale vil der være særlige muligheder for fotografering fra boligbyggeriernes tage og altaner i opbygningsfasen. For disse aftaler, yderligere oplysninger, interviewaftaler, billeder, pressebilletter mv. kontakt Annette Max Hansen T: 4693 1097, E: amh@kit.dk eller Hc Gimbel T: 4693 1096, E: hcg@kit.dk. Pressekontakt i Ørestadsselskabet Carsten Arlund T: 2075 1701, E: ca@orestad.dk

Forestillingen støttes af MT Højgaard og Københavns Kommune.