Lang weekend med oplevelser i august

16. august 2007

Store og små begivenheder. Vandski, klatring, rulleskøjter, græshopper og elektrisk dans til den lyse morgen. Der er masser af arrangementer i de kommende dage i Ørestad og Københavns Havn.

Torsdag til søndag er der igen masser af arrangementer i Københavns nye byområder. Fælles for begivenhederne er, at Bylivsgruppen har spillet en rolle i at få tingene til at ske.

Bylivsgruppen er et samarbejde mellem Københavns Havn og Ørestadsselskabet, som gøder jorden for liv i Københavns nye bydele.

Åbent hus på vandskibanen

Copenhagen Cable Park

Torsdag den 16. august kl. 16-20.

Kraftværksvej 20 bag Kløvermarken

Denne dag kan du ganske gratis afprøve Københavns nyeste attraktion - vandski og wakeboard-banen Copenhagen Cable Park.

Trukket af en lift nærmest flyver man henover vandet på vandski eller board og laver tricks, hvis man er dygtig, eller falder i vandet, hvis man er mindre dygtig. Caféen er naturligvis åben.

Copenhagen Cable Park startede med en henvendelse til Bylivsgruppen.

I: www.copenhagencablepark.dk

Klatre Picnic

Fredag den 17. og lørdag den 18. august kl. 10-18.

Nordre Toldbod i ”bassinet” foran Løgismose

Fredag kan du selv prøve klatrevæggen mens lørdag er forbeholdt eliten. Klatrevæggen hænger ud over havnebassinet, så du bliver våd, hvis du falder! Spis medbragt mad eller køb en kurv hos Løgismose.

Klatre Picnic er et resultat af en konkurence, som Bylivsgruppen  udskrev i 2006.

I: www.kk.klatreforbund.dk

Friday Night Skate i Ørestad - nu med lyd

Fredag den 17. august kl. 20-22. Forpladsen til Kongens Nytorv Metrostation

Grib rulleskøjterne og rul med Friday Night Skate ud i Københavns nye bydel, Ørestad.

Medbring noget med lyd; dit vækkeur, æggeur, elektronisk legetøj, game boy eller i værste fald bare din mobiltelefon.

Turen går rundt i Ørestad, hvor du kan opleve moderne arkitektur i kontrast til den smukke natur på Amager Fælled.

I Ørestad Nord Skal du bruge din medbragte lyd. Der er nemlig Public Service – DR's elektriske musikfestival. Du bliver en del af chill-scenen i Tietgen-kollegiets smukke gård. Der er naturligvis en forfriskning som tak for din indsats. Gratis arrangement.

Metroen har givet Friday Night Skaterne mulighed for omklædning etc. på Kongens Nytorv Metrostation. Bylivsgruppen hjælper bl.a. med markedsføring og særlige events undervejs.

I: www.fns-cph.dk

Public Service Festival 2007

Fredag den 17. august kl. 19-04. Lørdag den 18. august kl. 15-04 (DR Byen åbner kl. 19). Ørestad Nord

Elektrisk fest med mindst 25 DJ’s og 15 liveacts.

Byens vildeste action. Tre scener i DR Byen og chill i Tietgenkollegiets smukke gård.

På scenerne finder du bl.a. super-produceren Sinden fra England, det svenske verdensnavn Minilogue, tysk kongedub med Pole&band og mange flere. Fra Danmark kan der stolt præsenteres et diamantgebis af de bedste djs og elektroniske kunstnere. Bl.a. Buda og T.O.M, der er Trentemøllers slemme væbnere, det 15-årige stjerneskud Mike Sheridan og Bjørn Svin live med nyt og overraskende materiale. Entré.

Ørestadsselskabet/Bylivsgruppen har i de tre år, festivalen har fundet sted i Ørestad Nord, hjulpet med bl.a. markedsføring.

I: www.dr.dk/publicservice

Kunstskib i havnen - MS Half Machine

Fredag den 17.- søndag den 19. august kl. 21-02 (samt næste weekend).

Kajplads for enden af Teglholmsgade

Festivalen Metropolis’ natcafé på det nye flydende kunstskib MS Half Machine i Københavns Havn inviterer på en anderledes oplevelse af Københavns natteliv.

Dansende kraner, havnespringvand, lysinstallationer, pyroteknik, aerial dance, robotter og lydkunst, intime oplevelser omkring baren med klassiske musikere, film og digtere fra solnedgang til solopgang, fra kanten af byen med spektakulær udsigt over områdets store kraner, grønne arealer og det dybe vand. Entré.

Bylivsgruppen har sikret adgang til kajpladsen, stillet areal til rådighed og hjælper med markedsføring.

I: www.cph-metropolis.dk

Sensommer på Amager Fælled

Søndag den 19. august kl. 11-13.

Indgangen til Amager Fælled ved Grønjordsvej tæt på DR Byen Metrostation

Naturoplevelser for hele familien i Ørestads natur. Vi dufter til planter og lytter til fugle og græshopper.

Måske ser vi den sjældne brændeskærm blomstre på de gamle strandenge? Gratis arrangement.

Bylivsgruppens og Danmarks Naturfredningsforenings eget arrangement.

I: www.bylivsgruppen.dk

Pressekontakt: Projektchef Carsten Arlund, Ørestadsselskabet/Bylivsgruppen, T: 2075 1701. E: ca@orestad.dk